|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?
Jeg tror det vi ser er en naturlig svingning av pendelen. Etter en del år hvor barna har bredt seg ut over enhver arena, så ser vi nå at det svinger tilbake. Jeg tror til og med det er bra for både barna og alle andre. Hvordan skal jeg forklare, det er dette med "alt med måte". I løpet av 80- og 90-tallet har barna fått dominere mer og mer i samfunnet. Vi har hatt et samfunn som har vært svært barne-tilpasset. Ferier på arbeidsplasser legges opp rundt barnehagens ferie, selv om bare 10 % av de ansatte har barn i den alderen. Foreldre har med seg ungene på jobb når barnehagen har planleggingsdag. Barna er med som en selvfølge i alle sosiale sammenhenger. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Nå har jeg veldig liten kjennskap til campingplasser og aner ikke om det er snakk om steder folk bare er en natt eller i lange perioder, men som utgangpunkt syns jeg det er feil å diskriminere ved alder.
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Steder man kan være på alt fra en natt, til hele sommeren og mange helger. Mange har campingvogner stående fast, og bruker de som "hytter".
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Men altså, om personen under 20 år hadde reist sammen med familien, hadde det ikke vært noe problem. det er ikke egentlig en aldersgrense.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Mitt også. Jeg syns det som er lagt opp for barn og barnefamilier litt sånn "mock-familievennlig", barna er ikke mer inkludert på en naturlig og lite stressende måte.
|
|
|
#6 |
|
En som trener
|
Mitt inntrykk er stikk motsatt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|