Sv: Skilsmisse-statistikken.
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg tror også mange blander sammen seksuell tenning, forelskelse og kjærlighet og derfor stuper inn i forhold og får barn uten å egentlig kjenne hverandre godt nok.
Det tror jeg nok at jeg er et eksempel på. Vi kjente ikke hverandre så veldig godt og alt skjedde veldig fort i ung alder. (Jeg var 19).
Felles målsetning og innsatsvilje er vel noe av forklaringen på at vi etterhvert har klart å bli den rette for hverandre, selv om vi nok ikke hadde verdens mest solide utgangspunkt.
Altså er det ikke nødvendigvis dømt til å mislykkes selv om man nærmest snublet inn i ekteskapet. Selv om det ikke akkurat er det ideelle. Men man jobber med det man har og for vår del har det utviklet seg veldig fint. Vi har jo på en måte også vokst sammen i dette.
Men hadde en av oss følt at skilsmisse var en mer aktuell løsning da hverdagen ramlet i hodet på oss, så hadde det jo ikke hjulpet aldri så mye om den andre mente noe annet. Så alt i alt kan man vel si at vi var en heldig match på det avgjørende området. Men det er mer flaks enn noe annet.
Andre på sin side gifter seg kanskje etter mange års samboerforhold, og blir skilt ganske fort.
Det er litt skummelt det der. At man kan forberede seg så mye man bare klarer, men allikevel ikke ha noen garantier. Det er skummelt å leve.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|