|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan skviser jeg jordbærene til frysetøy?Så jordbærene skal altså stå og godgjøre seg med sukkerblandingen før man rører? Løser sukkerblandingen opp bærene? Hvordan rører du, med hva og hvor lenge? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skviser jeg jordbærene til frysetøy?mamma har en assistanse maskin, hun har bær sukker og pulver oppi ,med en dings til maskina.
Sist redigert av Honda : 22-07-09 kl 13:39. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan skviser jeg jordbærene til frysetøy?
Det er bare mye enklere om du lar sukkerblandingen stå og godgjøre seg 5-10 minutter Bare vend rundt med ei stor sleiv først så det får såvidt blandet seg, og du rører litt rundt med sleiva etterpå også sånn at du hører at sukkeret ikke knaser lenger når du rører. Rører aldri mye. Bare vender forsiktig rundt sånn at det ikke blir bare mos. Bærene løser seg ikke opp noe særlig så lenge du ikke rører kraftig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvordan skviser jeg jordbærene til frysetøy?Jeg renser og deler bærene (sorry, gjør det, altså). Skjærer dem i et par-tre skiver, blander sukker og frystetøy og rører med sleiv. Og vips i fryseren - ferdig.
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvordan skviser jeg jordbærene til frysetøy?
Neiiida. Her har du det: Putt mengde renska bær i en "kjøkkenbalje", ta en kniv og "skjær" gjennom baljen så du får de litt kuttet, brutale saker fungerer best, ha oppi jam frysepulver (ikke syltepulver) og sukker, og sett stavmikseren på halv styrke, så deler de seg i akkurat passe konsistens pluss at du får rørt inn puvler og sukker. Dette har jeg 10 års erfaring i.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|