Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

HJELP - Ekstern HD - tatt kvelden?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 14:37   #1
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: HJELP - Ekstern HD - tatt kvelden?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Vår døde helt pga at vifta sluttet å fungere for at disken ikke skulle bli øddelagt, sånn er det man mange av diskene. At blir det feil så slutter de å funke, for at de ikke skal bli helt øddelagte, uansett om det er vifte i eller ikke

Harddisker slår seg av ved overoppheting ja.
Ville gjort som mrc sa. Hvis du ikke har snøring på gjenoppretting og har viktige data så vil jeg ringt rundt og fått prisanslag på hva en søking/gjenoppretting koster.
Og husk, ta gjerne to-tre backups av viktige data. Det har jeg lært opptil flere ganger.

Gammel 23-07-09, 19:24   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Ville gjort som mrc sa. Hvis du ikke har snøring på gjenoppretting og har viktige data så vil jeg ringt rundt og fått prisanslag på hva en søking/gjenoppretting koster.
Og husk, ta gjerne to-tre backups av viktige data. Det har jeg lært opptil flere ganger.

Harddisker vil normalt sett ikke slå seg av ved overoppheting. Da må det være produsenten av løsningen har lagt funksjonalitet i kabinettet som evt. overvåker temperatur eller overvåker viften i diskkabinettet, og om man her får får høy temperatur eller for lav viftehastighet, så slår den seg av. Jeg tror imidlertid det må være svært få som har slik funksjonalitet - jeg har ikke sett noen som har annonsert det eller fortalt om det...

Det kan være de som har programvare som kan styre dette riktignok, men man er da avhengig av at denne programvaren er installert og kjører i tillegg.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:27   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Når man begynner å få "klikk"-lydene er det som regel svært kompliserte gjennopprettingsprosedyrer, der harddisken fysisk må åpnes som regel. Vi snakker da raskt om minst et par tusen for selve diagnosen for å få gitt et prisoverslag for hva gjennoppretting kan koste.

Når det er situasjoner der man har fått "logiske feil", altså feil knyttet til for eksempel filsystem, er det selv gratisprogrammer som kan være til hjelp. Man er da imidlertid i den situasjonen at man faktisk får "kontakt" med harddisken, ettersom den rent maskinvaremessig fungerer.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.