|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Helt uvitenskapelig - om fett og karbohydraterDer er jeg helt enig med deg, Skilpadda. Så jeg spiser vanlig ost, men holder meg til skummet melk, for det er ikke noe offer for meg. Tvert i mot. I den grad jeg drikker melk. :gulp:
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Helt uvitenskapelig - om fett og karbohydrater
Med MASSE brød, mener jeg mer enn 2 skiver til frokost og 2 skiver til lunsj. Og jeg mener brød er en helt fin måte å få i seg to greie måltider på daglig, men jeg er da klar over at mange skiver gir mange kalorier likevel. Det er få jeg kjenner som tror at de kan spise uendelige mengder brød uten at det gir noen kalorier.
Jeg og. Jeg spiser aldri lettost, den er grusom. Derimot er all annen melk enn skummet melk fullstendig udrikkelig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Jeg tror det er proteinene mer enn fettet som gjør meg mett, men at det kanskje "sitter i" lenger dersom jeg også får i meg en passe dose fett. Hovedforskjellen fra tidligere er at jeg nå prøver å få i meg bortimot en "middagsdose" med proteiner fire ganger om dagen, i stedet for bare til middag og fjerdeparten så mye til de andre måltidene, og jeg blir definitivt mett da. Selv om middagen kanskje ikke er mer mettende enn før, så er både lunsjen og kveldsmaten det, og dermed er jeg jevnt over mettere.
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Jada. Altså, jeg tviler ikke på at dette fungerer flott for mange altså, men jeg synes det blir litt for lettvint å si at man uten videre blir så mye mettere av slik kost og at man derfor vil spise mye mindre. Jeg vet feks at jeg liker sånn mat så mye bedre at jeg antagelig ville spist alt for mye.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Ja, det er jo også noe man må ta i betraktning.
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Sv: Helt uvitenskapelig - om fett og karbohydraterDette har jeg alt for mye meninger om til å kunne svare på iPhone med dårlig nett. Kommer sterkere tilbake
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|