Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnefrie soner, er det helt problemfritt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-09, 12:05   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror nok vi kan få restauranter der små barn ikke er ønsket, i hvert fall. Vi har allerede mange eksempler på at det ikke er lagt til rette i det hele tatt; ingen stellemuligheter, ikke barnestoler, amming frabes, barnevogner må parkeres i neste kvartal. Det er nok et tegn på at samfunnet aksepterer og til en viss grad applauderer at folks (først og fremst et visst segment, kanskje) toleranse for andre er ganske lav.

Jeg har en bekjent (næringslivsleder i slutten av 50-årene) som har bedt en småbarnsmamma med hylende barn forlate United Bakeries, i ganske krasse ordelag. Jeg var heldigvis ikke tilstede.

Jeg synes også det er greit med kaféer hvor man har en klar politikk på om småbarn er velkomne eller ikke.

Samtidig så grøsser det litt i meg når folk blir sinte når babyer gråter for eksempel, det er det ikke så mye man alltid kan gjøre noe med. Det eneste er i så fall å slutte å få barn, og det er jo ikke noen lur løsning.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, det er en følelse det er litt vanskelig å sette fingeren på. Jeg får en følelse av at det ikke er så uvanlig med voksne folk som på en måte ikke skjønner at et barn er en person på samme måte som dem, og som har akkurat like mye selvstendig rett på å være i det offentlige rom som voksne. Det er ikke det samme å "ha med et barn" som å ha med en hund eller en bråkete ting, barnet er også en person som har lov til å være her i samfunnet.

(Og jeg mener ikke at folk ikke skal passe på barna sine altså, jeg er temmelig streng på sånt.)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.