Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om innvandrere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-09, 20:07   #30
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om innvandrere?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Tror noe av nøkkelen til en velfungerende integrering ligger akkurat her. Det er uten tvil en rekke mennesker med store ressurser i innvandrermiljøene. Høyt utdannede mennesker som har noe å bidra med i denne sammenhengen og som ikke minst kan bringe kunnskap tilbake til innvandrermiljøene.

Jeg snakket litt med en av vikarene på skolen der jeg jobber nå rett før sommeren. Hun snakker ikke spesielt godt norsk, men har gjort så godt hun kunne som vikar. Fordomsfulle meg har jo tenkt at ei dame fra Pakistan ikke kan noe særlig, men hun har jo en master i litteratur fra hjemlandet. Det hjelper henne allikevel ikke noe i Norge, for hun får ikke godkjent noe av utdannelsen sin. Morsmålslæreren vår i tamilsk var nesten utdannet barnelege fra Sri Lanka, men måtte begynne helt på nytt da hun kom til Norge og er i dag utdannet morsmålslærer fra høgskolen.

Det er mange av de som kommer til Norge som har høyere utdanning, men som må jobbe som vaskehjelp osv. når de kommer hit fordi de ikke får godkjent noe som helst av utdanningen sin når de kommer hit. Tenk å måtte starte på nytt.

Jeg prøver å sette meg inn i den situasjonen. Jeg har snart 9 år høyere utdanning. Tenk om jeg måtte flykte til Afrika og ikke fikk godkjent noe av utdanningen min. Jeg har familie å ta meg av og jeg kan ikek gå uten inntekt for lenge. Det hadde vært rimlig demotiverende....

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.