Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-09, 11:12   #13
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Når det gjelder flykninger så holder jeg det utenfor debatten. Der har jeg bare en kort kommentar - at vi sitter her i verdens rikeste land og huffer oss over og har et byråkrati på tusenvis av mennsker til å "behandle" ca 15 000 forventede flykninger som kommer i år gir meg ... vel, hva skal jeg si "gåsehud". Flykninger, de sitter i millionantall, i svære leire rundt om i utviklingsland ... de som kommer hit en en liten promilleandel, det er fattige land, noen av de verdens fattigste land, som mottar flykninger, og da i hundretusner, ikke patetiske ca 15 000 .... det er INGENTING i det store og det hele. Synes jeg.

Hvor er det du har fått tallene dine fra? Her er de tallene jeg har funnet: I 2009 skal vi ta inn 1200 overføringsflyktninger, og samtidig var det 2870 som fikk innvilget status som flyktninger i 2007 (fant ikke nyere tall i farten, og tallet er min egen hoderegning) som kom hit som asylsøkere. I 2007 var det 6500 som søkte og 5000 søknader som ble behandlet.

Dette er tall jeg har kilder på. Når du bommer med tallet ti-gangen så lurer i alle fall jeg på hvor mye du egentlig har kunnskap om og hva du synser om.

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg er mye enig med Brutus i det siste innlegget!
Altså hvorfor bruker man mye tid til å okke seg over kristne elementer som ikke vil la homofile gifte seg i kirka, mens man tar lett på at muslimske organisasjoner ikke ta avstand fra dødsstraff for homofili?
Det er liksom et hav av forskjell på de to tingene.
Hadde muslimer vært kristne, så hadde de fått gjennomgå i mye sterkere grad.

Jo, men det er to forskjellige ting. Her i Norge har kristene en sterk politisk makt i og med at vi har statskirke, et kristelig folkeparti og det å være gift ikke bare er en personlig sak, men et juridisk anliggende. Jeg er selvfølgelig enig at det å fremme dødsstraff er verre enn å forby ekteskap, men slike påstander blir vel alltid vurdert ut fra gjennomslagskraften til de som sier det. Kan ikke akkurat si at jeg gråter meg i søvn når barna mine er sure og erklærer at de vil flytte ut, men hadde mannen gjort det hadde jeg blitt både redd og lei meg. Forskjellen ligger jo i at han kan flytte ut hvis han vil, barna kan ikke det.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Man bør også ha i bakhodet at når SSB skriver "innvandrere" så menes det ikke bare muslimer som kommer flyttende hit. Det er også andre generasjons innvandrere som er mennesker født og oppvokst i Norge. Jeg kan ikke akkurat se at man skal være mer redd for dem enn hvilke som helst andre som er født i Norge.

Er du sikker på at dette stemmer? Har du tall på hvor mange som er født i Norge som sitter på et annet statsborgerskap.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.