Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forskere kan ta feil

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 23:36   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere kan ta feil

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Problemet har vel også vært at spørsmålet har blitt så politisert. Både ved at alle lytter til de forskerne som støtter deres totale ideologi.

Ideologi eller religiøsitet som jeg opplever det som, ødelegger debatten. "Er du ikke med oss, så er du mot oss." Sånn er det blitt og debatten handler mer om å frelse motparten enn om å komme med konkrete forslag til hva som faktisk må løses og hvordan det bør løses.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 10:16   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Forskere kan ta feil

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Personlig tror jeg vi ser en blanding av menneskeskapte og sykliske klimaendringer. Jeg tror at kloden totalt sett har godt av et mer bevisst forhold til vårt forbruk, men tror sant å si at det ikke er så mye vi kan gjøre nå, for klimaet. Jeg tror vi bør skifte fokuset til å snakke om hva vi skal gjøre når/hvis ulike mulige effekter inntrer: Hvor gjør vi av "materielle" flyktinger som flykter pga. flom/hungersnød? Hva gjør vi, helt konkret, med flomproblemer langs norskekysten? Etc.

Vet du, jeg er veldig enig med Polyanna og tenker at det hadde vært spennende dersom man så på konsekvensene av det som skjer og ikke minst hva skal vi gjøre da? Selvfølgelig bør vi bremse våre utslipp etc. jeg er jo en av de som arbeider ovenfor den yngre generasjon når det kommer til holdningsskapende arbeid på disse områdene. Det som er litt spennende er at de er langt mer åpne og langt mer opptatt av hvar gjør vi når enn hva vi voksne er.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ideologi eller religiøsitet som jeg opplever det som, ødelegger debatten. "Er du ikke med oss, så er du mot oss." Sånn er det blitt og debatten handler mer om å frelse motparten enn om å komme med konkrete forslag til hva som faktisk må løses og hvordan det bør løses.

Svovelpredikantene, jeg har hørt mange av dem og må si at jeg er forundret over graden de mener at vi skal hjernevaskes for å opptre klimamessig korrekt.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.