Sv: Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo
Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.
Jeg er uenig med deg. Det er altfor liten politisk vilje til å gjøre noe med de praktiske probleme en kraftig befolkningsvekst vil medføre, ihvertfall når det gjelder å ligge i forkant. Jeg tenker da på barnehager, skoler og samferdsel. Når man ser på det håpløse T-banenettet, alle forsinkelsene på absolutt all offentlig (vei)bygging og "Oj, det kom litt plutselig, det derre!"-innstilling til scenarier som vitterlig har ligget i kortene lenge - da blir jeg skeptisk og bekymret. Jeg heller mot å frykte en kraftig befolkningsvekst her i Oslo, uansett årsak og demografi.
Hvis det skulle være en sannhet i publikasjonen er jeg på linje med Missa her med de tingene hun påpeker.
I tillegg synes jeg vi skal ta lærdom fra andre steder i Europa hvor de har opplevd en eksplosiv innvandrervekst de ikke har klart å integrere eller gi et godt tilbud. Det er forsåvidt bare å se på de store ghettoene i forstedene til Paris for å se hvor herlig alt blir hvis integreringen misslykkes. Det er jo store utfordringer selv med de tallene vi har i dag.
|