Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Akupunktur virker ikke (lommelegen.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 21:00   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akupunktur virker ikke (lommelegen.no)

Jeg mener som regel mye om mangt, men akkurat akupunktur mener jeg fint lite om. Forskning og tall er alltids interessant da, jeg synes ikke det har noe med bastanthet å gjøre.

Jeg prøvde selv akupunktur under første fødsel (det vil si - jeg følte meg utakknemlig hvis jeg sa nei, så jeg sa ja), og det var mer irriterende enn hjelpende. Mulig det hadde med grad av smerter å gjøre også. Når man føler for å hoppe fra 12. etasje på grunn av smerter så er nok både paracet og nåler tullball. Jeg har også forsøkt akupunktur for allergi, det hjalp ikke. Også fikk jeg nåler i nakken en gang, og siden jeg fikk krystallsyke natta etter så frister det definitivt ikke til gjentagelse og har skapt litt aversjon mot nåler.

Akupunturbehandling er godkjent behandling fra det offentlige, og gis som smertelindrende behandling blant annet. Betalt av NAV. Er det ikke snodig at man tilbyr dette når det er såpass lite dokumentasjon på effekten?

Sist redigert av Irma : 08-07-09 kl 21:25.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.