Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Avgifter

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-07, 18:40   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En av fordelene med avgifter fremfor skatter er at det er vanskeligere å snike seg unna (slik det er lett å gjøre for mange av de rikeste næringslivsfolkene, eller for folk som jobber svart i utstrakt grad). Det er vanskeligere å komme unna skatt på forbruk enn skatt på inntekt. Og så antar jeg at det (av lignende grunner) kan være billigere å adminstrere avgifter enn inntektsskatt. Ulempen er naturligvis, som du påpeker, at de fattigste må betale forholdsvis mer avgifter enn de rikeste.

Jeg ser hva du mener og er til en viss grad enig, men at de som har lite skal rammes av at de som har mye sniker seg unna skatten uansett, blir for lettvint for meg. Må det virkelig være sånn? Går det ikke an å tette hullene sånn at alle betaler det de skal i skatt?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.