Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?
Opprinnelig lagt inn av dutte, her.
Takk for titten , det så kjempebra ut. Vi skal også bytte gulv i stua, og vurderer sterkt laminat når barna er små. Den blir byttet ut senere alikevel, etter de harde slitasjeårene med småbarn.
Men var den vanskelig å legge ? Siden dere måtte ha snekkerhjelp ?
Det er det eneste argumentet jeg kommer på, for å gå for parkett denne gangen, hvis laminaten er vanskelig å legge . Er det 9 mm den dere har lagt ? Beklager alle mine spørsmål.
Det ble litt vanskelig enkelte steder da vi har en trapp midt i rommet, mye ekstra kutting og mange skeive vegger. Det ble litt mer komplisert enn vi regnet med. Det står at det er verdens letteste gulv å legge på pakken...det er klikksystem med aluminiumslås. Tror ikke en parkett er lettere å legge, det eneste er at den er litt lettere å kutte. Laminaten var 11 mm.
Jeg ville helt klart valgt samme gulvet igjen. Perfekt for et koselig rekkehus med småbarnsfamilie. 
Men om vi skulle bygget hus, er jeg litt usikker. Da ville jeg ventet til barna var 7-8 år, det hjelper litt, og valgt heltre gulv evt bambus, som vi også vurderte. Men syns at det ble litt mye mønster og struktur i bambusen, til rekkehuset vårt.