|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Michael Jackson er død ...
Hvorfor det? At et menneske dør kun 50 år gammelt er vondt og ikke minst unødvendig, men hvorfor skal man absolutt ikke prate om alle sidene ved et menneske? Jeg personlig vet ingenting om det var noe i ryktene eller ikke, men skal vi plutselig bare snakke godord om han nå som han er død? Hvorfor ikke snakke om hele mennesket?
Merkelig. Jeg visste ikke at du hadde så inngående kjennskap?
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp. Jeg skjønner ikke fansene som er "overbevist" om at han ikke kan gjøre noe som helst galt all den tid de faktisk ikke kjenner ham eller har hatt noe som helst kontakt. (Jeg skjønner heller ikke de som er "overbevist" om at han var en overgriper også, av samme grunn)
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Og av samme grunn er det helt idiotisk å si at en pedofil er død - og godt er det. Vi kjenner ham ikke, vi vet ikke noe og spekulasjonene blir derfor bare meningsløse og unødvendige. Også etter hans død. Sist redigert av Skremmern : 26-06-09 kl 12:29. Årsak: Jeg skulle egentlig kvåote Blondie. :gruble: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, det var vel ganske åpenbart at han hadde en pedofil legning. Men det er langt i fra alle med pedofil legning som er overgripere, så det skal man jo være litt mer forsiktig med å påstå.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja det gjorde han og det gjør meg litt skeptisk til hele saken. For hvilke foreldre inngår økonomisk forlik og lar en mann som har forgrepet seg på barnet sitt gå fri? Nå vet jeg ikke hele historien her, og de kan jo ha vært veldig fattige eller whatever. Men jeg synes ikke det at han inngikk forlik viser at han er mer skyldig enn om han ikke gjorde det.
Var det åpenbart? Fordi han sov med barn i senga? Jeg tror ikke han var pedofil.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Jeg tror de fleste vil tenke seg om mer enn en gang eller ti før de utsetter et traumatisert (hvis det er sant) barn for belastningen av en rettssak. Og enda mer en rettssak mot en så kjent person. Det er en grunn til at de fleste voldtektsoffere for eksempel ikke orker å gjennomføre noen rettssak etterpå. Så når de da tilbys en løsning som mange vil tenke at er en innrømmelse - samt nok penger til at de kan løse de problemene som overhodet kan løses med penger resten av livet til denne ungen så skjønner jeg uendelig godt at de velger en sånn løsning. |
|
|
|
#8 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jeg tror at det at han betalte erstatning var en måte å bli ferdig med elendigheten på - hverken mer eller mindre. Alt må ta en slutt, og noen ganger ofrer man seg for andre, og for å sette et punktum. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|