Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg fore
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Jeg tenker du hadde lagt godt merke til det dersom du var blitt utsatt for massiv skjevfordeling.
Kanskje det?
Skal prøve å forklare litt bedre hva jeg mente: Hvor ofte hører man noen fortelle om at de får ting/anerkjennelse som søsken/annen familie ikke får? Alt kan ikke være helt likt bestandig, (det slutter man vel med tidlig i barndommen?) og man får kanskje ting på ulike steder i livet alt etter hva man har behov for der og da? Eksempel fra RL: Jeg har to kusiner (som altså er søstre). Av og til møter jeg begge sammen, av og til hver for seg. Begge har barn, og begge mener helt oppriktig at den andre søsteren får mye mer hjelp og støtte med barna enn den andre. Lyver den ene da? Jeg har ingen forutsetning for å finne ut hva som er sant, og jeg oppfatter min tante og onkel som ganske oppegående og rettferdige mennesker. Jeg tror ikke noen av kusinene mine lyver, men tenker at de kanskje har lettere for å legge merke til ting søsteren får og glemme at de selv kanskje har fått noe annet en annen gang? Husker man lettere et NEI til barnevakt, enn 20 JA?
Jeg mener ikke å si at det ikke finnes urettferdige foreldre altså, eller at de som forteller om skjevfordeling alltid lyver. Jeg tenker bare at det som regel alltid er to sider av en sak.
|