Sv: Karakterisering av rødgrønne ministre
Jeg kjenner at akkurat Støre har jeg litt mer sympati for enn resten: Han er i hvert fall åpenbart kompetent, selv om jeg avskyr behandlingen av karikatur-saken.
Trond Giske er en skrekkelig, skrekkelig fyr, men vei i vellinga lager han, det skal han ha. 
Kristin Halvorsen skal ha kred for å ha brukt fagfolkene i departementet fullt ut, og virkelig hatt en enorm lærekurve, tross initiell inkompetanse.
Det er de inkompetente og de korrupte (og Dag Terje Andersen kommer i begge kategorier), jeg ergrer meg mest over.
Og du kan godt putte Jens sammen med de korrupte. Det er nesten så jeg ikke har futt nok til flere over Aker-saken altså (ikke bare den nylige, men hele LO/Aker/AP-samrøren/korrupsjonen som har foregått i årevis).
Og så, systemkritikk: Hvorfor blir det sånn? Hvorfor skal alle andre hensyn - geografi, kjønn, etnisitet, fagforeningstilhørighet - telle mer enn kompetanse? Det ser jo ut til å være det absolutt siste punktet på listen??