Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?
Tja, ALT forbruk blir jo galt når vi holder det opp mot sultne barn i Afrika, så jeg syns ikke 30 000 på en puppeforstørrelse er verre enn 30 000 på en sydentur, sånn på DEN dimensjonen.
Jeg er ikke sikker på hvor lurt det er, så for sin egen del, å kaste seg på kroppspynting. Noen ting tror jeg er uproblematiske, men en del foryngelseskirurgi, inkludert Botox, kaster deg på en evighetskarusell der du bare må fortsette og fortsette og gjøre mer og mer. For i det øyeblikket du stopper så vil du eldes 10 år på 1 år, og det kan jo ingen holde ut. Så du begynner med litt botox over øyenbrynene og fortsetter med det, for det blir umulig å stoppe. Så blir det større og større deler av ansiktet, ansiktet mister mer og mer sin naturlige mimikk og helhet, etter 10-15 år er du nødt til å ta en ansiktsløftning og så har man det gående. Jeg er veldig, veldig spent på å se hordene av gamle, ansiktsopererte damer om en 30 års tid...
Men det er jo deres sak.
Som totalt fenomen så syns jeg det er synd at aldring og kroppslig variasjon blir så lite anerkjent. Jeg syns mange eldes vakkert, og liker ikke at rynker i seg selv blir sett på som stygt. Eller at det automatisk blir sett på som penere å se ut som om man er 30, enn 40. (Det kom noen kommentarer på den linjen i en diskusjon her tidligere også).
Jeg FATTER ikke at en i utgangspunktet veldig pen mann, som Jan Thomas, vil gjøre seg selv gradvis styggere og styggere, slik han gjør med all Botoxen og alt det andre. En med hans flotte trekk ville jo blitt en veldig flott voksen og etter hvert middelaldrende og eldre mann. I stedet så åker han rett mot Michael Jackson. 
Men det er jo selvsagt en smakssak.