|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Som regel ikke. Men det hender de er så raske at jeg føler det er nødvendig.
|
|
|
#2 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?
Her er de noen steder så kjappe når de sykler, OG TAR DET SOM EN SELVFØLGE at vi stopper når de kommer syklende over de hvite stripene. Jeg snakker her om alle aldre.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Til punkt 1 kan jeg si at dersom det er til fordel for meg som bilist å stoppe for syklister over gangfelt, ved at de dermed holder seg på fortauet i stedet for å sinke trafikken i veien, så gjør jeg det, ja. F.eks. langs litt større veier med fortau langs, og hvis jeg skal inn på den veien fra en sidevei med vikeplikt, så foretrekker jeg at syklistene holder seg på fortauet, slik at jeg får plass til å kjøre på veien. Hvis syklisten hadde syklet i veien hadde jeg jo hatt vikeplikt for den. (Dette ble nok litt uklart skrevet..)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|