Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nekter å føde vaginalt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-09, 21:19   #40
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nekter å føde vaginalt!

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg har erfaring med traumatisk 1.gangsfødsel med mange komplikasjoner. Da jeg ble gravid igjen, ga jeg beskjed til fastlegen om at jeg ønsket planlagt KS, ble innkalt til samtale til sykehuset allerede i uke 12, og det var ikke et snev av diskusjon. "Dette har du selv bestemt " var overlegens ord. Du har stor grad av medbestemmelsesrett i denne saken mener jeg, og anbefaler deg å bytte sykehus hvis du ikke føler deg ivaretatt.
Hva sier Jordmoren din ? Min jordmor deler min lettelse over at denne avgjørelsen er gjort på mine vegne, og det i seg selv er en bekrefelse for meg på at det er riktig avgjørelse.
Dog er jeg noe ambivalent, og har enkelte dager lyst til å prøve vaginal fødsel igjen av samme grunner som Mim beskriver, man kommer seg mye fortere etterpå. KS er for meg ikke noen lettvint løsning, men som min jordmor sa: vi vil jo helst ha friske både barn og mammaer. Det ligger mye bak de ordnene. Håper det ordner seg for deg.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.