Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nekter å føde vaginalt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-09, 18:43   #38
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nekter å føde vaginalt!

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Grad av fysiske smerter og komplikasjoner (det være seg vaginal fødsel eller KS) følger ikke nødvendigvis fødselsopplevelsen helhetlig eller ettervirkninger psykisk. Av de fødselshistoriene jeg har fått med meg rundt om kring blir dette veldig tydelig.

Sant nok. To dager etter mitt planlagte KS, som egentlig gikk superfint og helt etter boka, fikk jeg voldsomme luftsmerter og holdt på å krepere av smerte. Det var utrolig intenst, og jeg fikk pusteproblemer hvis jeg la meg ned. Jeg tror det var noen av jordmødrene på barsel som mente at det var psykisk betinget, med en litt sånn "så vondt kan det vel ikke være ... " -holdning, og at mine hysteriske primalskrik under smertetoppene egentlig var utløp for redsel for min svært syke sønn. Men det var helt reelle smerter, aldri hatt så vondt noensinne. (Vaginal fødsel var parktur i forhold, men som tidligere nevnt, jeg ville tatt KS igjen ... )

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.