|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?Som innvandrer selv (i Frankrike) syns jeg hele tanken om en statsborgerskapstest er nokså skremmende. Som Mim er inne på, hvorfor skal det stilles krav til innvandrere som man på ingen måte stiller til landets egne statsborgere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?
Landets egne statsborgere får denne opplæringen på skolen.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sånn som jeg skjønte Polyanna her, så er det mer snakk om noe man skal få informasjon om for sin egen del, for å forstå samfunnet man lever i bedre, og for å få med seg en liten del av det som alle som er oppvokst i Norge og har gått på norsk skole har blitt fortalt eller har erfart. Ikke et krav om at man skal bestå en eksamen for å bevise at man er "bra nok" til å bli norsk. (Alle vet jo at ganske mange ikke husker så mye av det de lærte på skolen - men det at vi har vært gjennom den samme skolen, gjør jo at vi har et tankesett som er ganske beslektet med hverandre på mange måter.)
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|