Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plikt til å jobbe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-09, 23:03   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plikt til å jobbe?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Når man sier "rike hemmafruer" uten å spesifisere nærmere (slik jeg oppfattet Monsoon), skjærer man alle hjemmeværende med god råd over én kam. Jeg mener at det også i familier der barna er i barnehagen kan være vanskelig å få hjulene til å gå rundt om begge voksne skal jobbe fullt. Spesielt om en eller begge har krevende jobber. Og jeg synes det er stygt og moraliserende å si at den som går hjemme da bare tar opp plass på jorda. Fulle jobber, barna lange dager i barnehage og maksimal tidsklemme, jeg har ikke vanskelig med å skjønne de som ikke synes det er barnas beste. Og faktisk mange ganger ikke en gang praktisk mulig, om en eller begge jobber er spesielt tidkrevende/mye reiser e.l..

Men ser du poenget mitt? Jeg får her en følelse av at du har hengt deg opp i dette med at den hjemmeværendes arbeidsinnsats ikke blir verdsatt. Og det er det jeg har prøvd å forklare - jobber man hjemme, da jobber man! Slik jeg forstod Polyannas spørsmål så mente hun nettopp disse som har barn i barnehage, au pair og selv er hjemme og gjør fint lite. Eventuelt har voksne barn og fortsatt går hjemme. Fordi man kan.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.