|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Plikt til å jobbe?Å nei! Jeg mener det motsatte av så mange her, og så har jeg bare noen minutter ledige til å forsvare mitt syn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hertuginne
|
Sv: Plikt til å jobbe?
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
:surmuler:
|
|
|
#4 |
|
En som trener
|
Gjelder det bare rike hemmafruer eller alle hemmefruer? Bare nå i nyere tid eller alltid? Har mine bestemødre bare tatt opp plass her på jorden (de er ikke rike, men har jobbet i hjemmet)? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg synes ikke at man har plikt til å jobbe, nei. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Plikt til å jobbe?Jeg ville ikke følt meg forpliktet til å ha en jobb dersom jeg hadde så mye penger at jeg klarte meg uten å jobbe, nei. Og ikke tror jeg jeg ville hatt en heller - eller det kom vel litt an på hvor mye penger jeg hadde. Jeg er enig i at det er bra (både for samfunnet og for en selv) å bidra til verdiskapning, men synes ikke det trenger å bety direkte økonomisk verdiskapning - man kan bidra på mange andre måter, for eksempel ved å skrive, eller skape kunst, ved å engasjere seg i frivillige organisasjoner og/eller ved å bidra til at egen og andres familie fungerer bra og er lykkelige.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Veldig enig. |
|
|
|