Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Uærlighet - hva er akseptabelt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-09, 20:50   #1
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uærlighet - hva er akseptabelt?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Motivasjon? Regner med at du ikke tenker på motivasjon til å jobbe?

Jeg tenker på motivasjon for valget.

Altså; jeg synes det er en stor forskjell på å anbefale denne løsningen i forhold til "få mest mulig for minst mulig innsats" og å fortelle om stønadsordninger til f.eks. en som er alene med et funksjonshemmet barn og stadig blir sykmeldt for utbrenthet. Satt på spissen begge veier, selvsagt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:27   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uærlighet - hva er akseptabelt?

Nr 1: de ville jeg jamen meg meldt fra om, tror jeg. Hadde ikke falt meg inn å bruke noens kredittkort!
Nr 2: jeg ville sagt fra i butikken om det gjaldt meg selv, men jeg ville ikke meldt fra om jeg fikk vite at noen andre hadde opplevd det.
Jeg må innrømme at jeg har fått med meg en pose potetgull fra obs en gang, som jeg ikke oppdaget før jeg kom hjem. Den ble aldri betalt for. Heller ikke en eyeliner dattera mi tok på en HM-butikk for 10 år siden (da hun var 2). Jeg oppdaga ikke at det var en eyeliner før jeg skulle rydde vekk tegnesakene om kvelden.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Altså; jeg synes det er en stor forskjell på å anbefale denne løsningen i forhold til "få mest mulig for minst mulig innsats" og å fortelle om stønadsordninger til f.eks. en som er alene med et funksjonshemmet barn og stadig blir sykmeldt for utbrenthet. Satt på spissen begge veier, selvsagt.

Enig.
Jeg synes det er uærlig å utnytte et system bare fordi muligheten er der, men jeg synes ikke det er uærlig å bruke mulighetene systemet gir når man har et helt klart behov for ytelsen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.