Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere som tror på Gud

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 21:43   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hadde det vært mer sympatisk om han skapte oss som marjonetter som
Nei men han har jo grepet inn: Da han så at menneskene var onde også, og at vi ikke klarte å leve etter hgans vilje, sendte han Jesus som sin stedfortreder, for å ta på seg straffen for det onde menneskene har gjort og gjør.

Nei, men han kan da vel gi seg til kjenne? Han vil ikke bevise at han finnes men forlanger likevel at man skal tro på ham?
Og ikke er det spesielt sympatisk å sende Jesus for ta på seg straffen for det onde, hvorfor måtte en person ta på seg straffen? Han har for meg uforståelige måter å kommunisere på.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:50   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Nei, men han kan da vel gi seg til kjenne? Han vil ikke bevise at han finnes men forlanger likevel at man skal tro på ham?
Og ikke er det spesielt sympatisk å sende Jesus for ta på seg straffen for det onde, hvorfor måtte en person ta på seg straffen? Han har for meg uforståelige måter å kommunisere på.

Det med stedfortreder var dårlig formulert.

JEg skrev noe over ang det å gi seg til kjenne.

Kristendommen sier at Gud er ett vesen men tre persona, eller tre "roller" for å si det litt enkelt. (Gud - skaper og opprettholder, Jesus - frelser, Den Hellige Ånd, - livgiver) Så når Gud sender Jesus, er det han selv som lider for menneskenes skyld. En som er uten synd må jo ta på seg straffen, for alle mennesker har syndet i følge bibelen.

Og han forlanger vel ikke at noen skal tro på han? Å tro er jo nettop det, å tro, noe man gjør hvis man ønsker det, uten å skulle ha bevist noe? Som at vi tror på kjærligheten når vi gifter oss, uten å kunne bevise at det vil vare?

Gammel 02-06-09, 22:07   #3
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg selv har vokst opp i ett kristen hjem. Hva jeg har lært er att den gangen menneskene gjorde opprør så fikk man kjennskap til det gode og det onde som gud hadde. Satan gjorde opprør og gud ga da satan rådighet til og være hersker over jorden for å vise om han mente han klarte jobben bedre. Det kommer en tid i følge bibelen da gud skal overta styringen for tusen år da skal gud vise hvordan hans plan var ment for oss mennesker var og det er total fred og harmoni det er min tolkning og tro på det jeg har lest og lært ihvertfall.
Hvorfor griper ikke Gud inn er vanskelig for meg og svare, noen ganger gjør han det andre ganger ikke. Men vi mennesker skaper selv dem onde planene og handlinger som vi gjør, og det er pga att vi har egen fri vilje som Gud ikke kan styre. Han ga oss den frie viljen som han ikke kan styre over selv ennå. Nå går det utover uksyldige barn og andre og det kan være vanskelig og tenke seg hvorfor griper ikke Gud inn når han er Gud. Jeg tror att satan ofte vill att vi skal skylde på Gud for att han ikke griper inn mens han står bak det som skjer av det onde siden han er hersker over verden som Gud ga til han den gangen i følge bibelen.
Selv lever jeg ikke som en kristen i dag, men jeg tror på dette selv om jeg har tenkt dem samme tankene som du sitter med.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 18:35   #4
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Jeg har ikke jobbet meg gjennom hele tråden enda......veldig spennende tema, jeg skal nok komme med mine tanker etterhvert, men dette "diktet" sier det meste egentlig.

I asked for
I asked for strength,
and God gave me difficulties to make me strong

I asked for wisdom,
and God gave me problems to solve

I asked for prosperity,
and God gave me brain and strength to work

I asked for courage,
and God gave me danger to overcome

I asked for love.
and God gave me troubled people to help

I asked for favour,
and God gave me opportunities

I received nothing I wanted
I received everything I needed
My prayer has been answered.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.