|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere? | |||
| Ja! |
|
5 | 3,01% |
| Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. |
|
106 | 63,86% |
| Litt hensyn klarer man vel å ta. |
|
42 | 25,30% |
| Nei, det er håpløst. |
|
10 | 6,02% |
| Drit i alle allergikere! |
|
1 | 0,60% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,20% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja, jeg har fått høre at en person som står oss nær har sagt til andre som står oss nær at "Irma gjør det veldig vanskelig for seg selv da.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Utrolig! Jeg har en venninne som er allergisk mot katt - så allergisk at hun ikke kan komme på besøk, og det har jeg all forståelse for. Jeg hadde aldri vurdert å kvitte meg med katten pga dette, men er veldig opptatt av å møte henne andre steder. Hadde noen i familien (gjerne nær familie vi omgås med) vært allergiske, hadde jeg ikke skaffet meg ny katt etter denne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Jeg tror kanskje det er et resultat at av veldig mange der ute dessverre påberoper seg allergier uten å ha det iblant. Type "ååååå, få bort den røyken der borte i gata - jeg døøøør" mens de er dynket i parfyme - og gjerne også uten at de reagerer på røyk når det er fest. Dermed blir de som er veldig stivbeinte satt i samme bås for sosiale egenskaper - og de som faktisk har store allergiplager behandles som vanskelige sosiale idioter. Innmari dårlig gjort. |
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Vi har dessverre besteforeldre som ikke tar hensyn til at vi har 2 katteallergikere i familien. (og en av dem er til overmål deres sønn). De bor langt unna, så vi må bo der noen dager når vi først er der. Den eneste måten dette kan fungere noenlunde på er at de tar katten ut i god tid før vi kommer, støvsuger og vasker grundig. Allergikerne må medisineres godt på forhånd med tabletter, astmamedisin og lokalvirkende. Da går det såvidt uten de store reaksjonene. Med en gang katten tas inn reagerer mellomstejenta vår skikkelig, og allikevel hender det at de tar inn katten. For de syns så synd på den. På katten! Jeg blir helt matt jeg, men trøster meg med at dyret er gammelt - så det lever vel ikke så veldig mye lengre.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Jeg er en av dem som bidrar til å skape slike holdninger, dessverre. Jeg er høyst moderat allergisk mot pelsdyr og risikerer ikke annet enn røde, sviende øyne og hevelser rundt øynene som følge av nærkontakt med katter. Det holder vanligvis at folk støvsuger stuen og jager ut katten, så blir jeg normalt ikke plaget overhodet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Kan melde om alvorlig astmaanfall i full offentlighet på grunn av parfyme. Det ble til en skademelding det. Jada, hensyn er en fin ting. |
|
|
|
#7 |
|
Peppy!
|
Så kjent, så kjent. Jeg er allergisk mot pelsdyr, og får astmaanfall hvis jeg er på besøk hvor de har katt og hund. Min svigerfar har alltid hatt katt, men da min svigermor også anskaffet seg en slik pelsdott, og min søster, for ikke å glemme at min svigerinne fikk seg hund - da følte jeg meg ikke veldig verdsatt i familien. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Jeg synes det blir en tanke fjollete å lene seg tilbake og bestemme seg for at det er allergikeren sitt problem også. I ekstreme tilfeller er det faktisk ikke mulig å ta alle forhåndsregler selv. Filosofen går i samme klasse med en som er så allergisk for nøtter at det er innført totalforbud på trinnet. Det er aldri noen som har reagert på det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|