|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere? | |||
| Ja! |
|
5 | 3,01% |
| Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. |
|
106 | 63,86% |
| Litt hensyn klarer man vel å ta. |
|
42 | 25,30% |
| Nei, det er håpløst. |
|
10 | 6,02% |
| Drit i alle allergikere! |
|
1 | 0,60% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,20% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Det blir sånn at du enten må velge å leve med plagene som oppstår, eller være mer tydelig til dem rundt deg. Jeg synes nærmeste familie og venner kan ta hensyn til allergier og tilpasse seg dem.
|
|
|
#2 |
|
En Som Trener
|
Det ender med at jeg lever med det, for jeg synes jo ikke selv at handicapet mitt er stort nok til å ta det på alvor. Jeg leser forøvrig flittig i Smilefjes' tråd om grensesetting.
Det er vel dette jeg mener også, men han er for veik på det punktet og det er jo jeg også. Jeg liker ikke å ødelegge et hyggelig besøk når jeg ikke reagerer verre enn jeg gjør. Jeg er jo lite plaget i forhold til de andre jeg leser om her.
Nei, barna skjermer hun selv faktisk, men at jeg blir litt pipende i pusten og må ta medisiner går jo greit, for jeg tar jo medisiner.
Det ville nok hjulpet om han hadde gjort det, men det ville ikke hjulpet å snakke med ham. :egenrådig Frp'er:
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Mannen min er svært allergisk mot pelsdyr og har hatt problemer med at folk ikke skjønner det. Han har jo hatt det siden barndommen og har innfunnet seg med at det er sånn det er og finner seg i astmaanfall i etterkant.
|
|
|
#4 |
|
I gapestokken
Han høres litt ut som mannen min. Men mannen min får ikke astmaanfall men forskjellige grader av allergiske reaksjoner. Når det gjelder hans sitrusallergi, bruker jeg å si fra for ham hvis jeg ser appelsiner eller klementiner fremme, at han er ikke tåler det. Det har aldri vært et problem og alle har tatt hensyn til det og ryddet dem bort. Så lenge de ikke åpnes, får han ikke reaksjoner. Det er idet noen skreller frukten at han får det.
|
|
|
#5 |
|
I gapestokken
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Jeg tar meg friheten til å skrive et svar bare for å skrive et svar:
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Det har vi også opplevd. Faktisk også med søsteren min. Vi kan rett og slett ikke dra dit, vi ønsker ikke heller å gamble med at mann og sønn skal bli kjempesyke og få astmaanfall helt unødvendig. Det er akkurat som endel ikke skjønner at dette er reelt, og at det ikke bare er å ta medisiner. (Det er forsøkt, uten godt resultat). Når jeg har vært der alene en helg så må jeg ta alle klærne rett i vaskemaskinen, dusje og vaske håret med en gang jeg kommer hjem. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|