|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere? | |||
| Ja! |
|
5 | 3,01% |
| Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. |
|
106 | 63,86% |
| Litt hensyn klarer man vel å ta. |
|
42 | 25,30% |
| Nei, det er håpløst. |
|
10 | 6,02% |
| Drit i alle allergikere! |
|
1 | 0,60% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,20% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Dessuten er mye av det offentlige tilrettelagt for funksjonshemmede ift rullestol etc. Hvorfor ikke for allergikere? Hva er forskjellen?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Det er litt det jeg tenker også, for allergi er en form for funksjonshemming. |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Allergi er helt klart en funksjonshemming. Det og ferdes offentlig gir en masse begrensninger for en allergisk person, kontra en frisk.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Det er også litt av grunnen til at jeg ikke kan skjønne at det er en del som ikke ser hvordan samfunnet skal kunne tilpasse seg dette. Funksjonshemminger kan være så mangt og til nå har handicapforbundet (det heter kanskje noe annet nå?) vært veldig dyktige når det gjelder holdningsendringer og lovpålegg når det kommer til andre funksjonshemminger. Når det gjelder f.eks. astma og allergi finnes det få eller ingen til tross for at det er en økende andel av befolkningen som har slike funksjonshemminger. |
|
|
|
#5 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Jeg mener at man skal ta hensyn når man vet at noen er allergiske. Eks jeg skreller ikke en sitrusfrukt forann mannen til tito når jeg vet hvordan han reagerer på det, jeg ville ikke latt nabo ungen lekt med kaninene våre når jeg vet at hun er allergisk.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
nygift
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Man tar det hensyn man kan, jeg bruker parfyme og om jeg står foran en i en kø som ikke tåler det, får det være vedkommenes problem.
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Også om det var folk du ønsket besøk av, og som ikke ville kunnet komme på besøk mer?
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Tenk når du står i køen og den som står bak blir syk på grunn av parfymen din, da kan det brått blir litt ditt problem også at vedkommende blir syk. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|