Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja! 5 3,01%
Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. 106 63,86%
Litt hensyn klarer man vel å ta. 42 25,30%
Nei, det er håpløst. 10 6,02%
Drit i alle allergikere! 1 0,60%
Annet 0 0%
Dustepoll 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 18:57   #1
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Dessuten er mye av det offentlige tilrettelagt for funksjonshemmede ift rullestol etc. Hvorfor ikke for allergikere? Hva er forskjellen?

Gammel 01-06-09, 19:00   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Dessuten er mye av det offentlige tilrettelagt for funksjonshemmede ift rullestol etc. Hvorfor ikke for allergikere? Hva er forskjellen?

Det er litt det jeg tenker også, for allergi er en form for funksjonshemming.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 19:02   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det er litt det jeg tenker også, for allergi er en form for funksjonshemming.

Allergi er helt klart en funksjonshemming. Det og ferdes offentlig gir en masse begrensninger for en allergisk person, kontra en frisk.

Gammel 01-06-09, 19:06   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Allergi er helt klart en funksjonshemming. Det og ferdes offentlig gir en masse begrensninger for en allergisk person, kontra en frisk.

Det er også litt av grunnen til at jeg ikke kan skjønne at det er en del som ikke ser hvordan samfunnet skal kunne tilpasse seg dette. Funksjonshemminger kan være så mangt og til nå har handicapforbundet (det heter kanskje noe annet nå?) vært veldig dyktige når det gjelder holdningsendringer og lovpålegg når det kommer til andre funksjonshemminger. Når det gjelder f.eks. astma og allergi finnes det få eller ingen til tross for at det er en økende andel av befolkningen som har slike funksjonshemminger.

Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:39   #5
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Jeg mener at man skal ta hensyn når man vet at noen er allergiske. Eks jeg skreller ikke en sitrusfrukt forann mannen til tito når jeg vet hvordan han reagerer på det, jeg ville ikke latt nabo ungen lekt med kaninene våre når jeg vet at hun er allergisk..

MEN

Min sønn har kraftig eggallergi, han reagerer bare han tar på et eggeskall.
Jeg forventer absolutt ikke at andre skal ta hensyn til det ved bursdager, besøk ol, men jeg setter veldig stor pris på at de gjør det.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 00:20   #6
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man tar det hensyn man kan, jeg bruker parfyme og om jeg står foran en i en kø som ikke tåler det, får det være vedkommenes problem.
Men jeg lar være å røyke i nærhet av personer som er på besøk hos oss, som ikke tåler/liker røyk, da går jeg heller å "gjemmer" meg litt.
Når jeg har folk på besøk som ikke tåler pelsdyr, tar jeg dyrene ut en stund før de kommer og holder den der, men jeg lar ikke være å skaffe meg et.
Når det kommer til mat ol så synes jeg selvsagt at vedkommende må gi beskjed og da tilrettelegger jeg alt etter det.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 01:52   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Man tar det hensyn man kan, jeg bruker parfyme og om jeg står foran en i en kø som ikke tåler det, får det være vedkommenes problem.
Men jeg lar være å røyke i nærhet av personer som er på besøk hos oss, som ikke tåler/liker røyk, da går jeg heller å "gjemmer" meg litt.
Når jeg har folk på besøk som ikke tåler pelsdyr, tar jeg dyrene ut en stund før de kommer og holder den der, men jeg lar ikke være å skaffe meg et.
Når det kommer til mat ol så synes jeg selvsagt at vedkommende må gi beskjed og da tilrettelegger jeg alt etter det.

Også om det var folk du ønsket besøk av, og som ikke ville kunnet komme på besøk mer?

Vi ønsker oss katt, men siden vi har små slektninger som det ser ut til kan være allegiske, og som vi virkelig ønsker skal kunne komme på besøk til oss, så er det selvsagt ikke aktuelt. Det handler ikke så mye om å ta hensyn, egentlig, men om å skjønne konsekvensen av det vi gjør.

Gammel 03-06-09, 08:58   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Tenk når du står i køen og den som står bak blir syk på grunn av parfymen din, da kan det brått blir litt ditt problem også at vedkommende blir syk.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.