Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Jeg har en sønn og en mann som er veldig allergiske mot dyr, sønnen min har også nøtteallergi og diverse andre allergier. Det er skikkelig kjedelig og usosialt med dyreallergien, som bl.a. medfører at det er mange vi ikke kan besøke, bursdager sønnen min ikke kan gå i osv. Men jeg ser ikke akkurat for meg at totalforbud mot husdyr er en løsning. Og totalt hensyn til alle tenkelige allergier, med tilhørende forbud, overalt i samfunnet, vil virkelig ha store konsekvenser.
Jeg er skikkelig, skikkelig allergisk mot gress og bjørk. De ukene det står på som verst er jeg helt ødelagt, selv om jeg både tar kortison og dobbel dose allergimedisin. Jeg kan ikke være ute, ligger bare på sofaen og sløver med noe som kjennes som en kraftig influensa. Jeg blir ikke dødssyk, men jeg har kraftig redusert livskvalitet mens det står på. Et Norge uten bjørk og gress hadde vært nais, men neppe realistisk .
Når det er sagt, det koster jo lite å ta hensyn i hverdagen da, jeg mener man skal gjøre det man kan, men man kan ikke kreve at alle pelsdyr skal slaktes, verden lages i betong, og all parfyme helles i vasken. Det er forskjell på å barbere seg og kutte av seg hodet .