|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Passiv
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?
Dette er et klassisk tilfelle av at du enten ikke ser forskjell på deg selv og andre. For det er ikke sikkert at det som øker din livskvalitet vil øke en annens livskvalitet. En som har røyket nesten hele livet og ligger for døden vil nok stort sett i alle sammenhenger føle det smertefullt om noen utenfra skal tvinge frem et røykeslutt og vil på ingen måte ha noen som helst glede eller økt livskvalitet av dette. Tvert imot.
Det er nettopp det. Jeg tenker noen ganger at dette med røyk er det blitt litt mye fokus rundt. Og man blander noen ganger kort. |
![]() |
![]() |
#162 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jada, jeg har ikke peiling og ser ikke lenger enn min egen nesetipp og sånn. Men bare sånn liten åpplysning helt til slutt; helse og livskvalitet henger faktisk sammen - bare se i den andre tråden, der vil man gjøre slutt på alt pga helsa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg vet det ikke kommer til å skje, jeg bare drømmer. Men nei, jeg tenkte mer på under selve konserten (for publikum), når folk står som sild i tønne foran scenen. Jeg fikk brennehull i klærne sist jeg var på konsert, det er jo rett og slett farlig å stå der med røyk i håndå.
![]() |
#167 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Hvorfor i all verden skal man det når man kan starte x-antall hysteriske tråder om røyking etterpå og få masse positiv feedback?
![]() |
#168 |
Absolut ateist
|
Det har jeg faktisk aldri opplevd at har fungert. Ei heller at folk har gått ut av busskur o.l. Min personlige erfaring er at de som tar hensyn, gjør det. De andre driter i det, også henvendelser om å bli tatt hensyn til.
![]() |
#169 |
Passiv
|
Dette er stort sett min erfaring også. Og om det blir tatt hensyn så himles det med øynene (noe jeg er stygt redd for har sammenheng med det Smilefjes skriver over). |
![]() |
![]() |
#170 |
|
Hvis jeg hadde stått på en konsert i publikumsområdet, hadde jeg ikke først og fremst tenkt over at "her er det sikkert noen som er allergiske mot røyk, så her kan jeg ikke røyke". Arenakonserter er et veldig vanlig sted å røyke. Ergo kunne jeg fort vært en sånn egosentrisk jævel som fyrer opp i nærheten av Iset, for eksempel. Hvis da Iset kommer og spør om jeg kan stumpe eller flytte meg hadde jeg gjort en av de to. (Eventuelt også tenkt "hvorfor flytter ikke du deg?", men jeg hadde ikke sagt det eller vært uhøflig. Promise. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
Jeg har forresten også bedt folk om å stumpe selv, og pekt på ungene mine. De har gjort det, og bedt om unnskyldning. På fotballkamp, that is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Passiv
|
Ja, jeg tror det er mye lettere å få forståelse for at man ikke skal røyke rundt barn enn rundt voksne. |
![]() |
![]() |
#173 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Eller som en sa til meg på et busstopp her for et års tid siden; hvorfor skulle jeg bry meg om deg? Du er jo ikke gravid eller noe.
![]() |
#174 |
|
Forsåvidt godt poeng, men jeg skjønner ikke at det kan være en så stor andel røykere som gir faen i å vise hensyn til voksne hvis de blir høflig oppfordret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Lurer på om denne sangen egentlig handler om sigaretter?
Veldig, veldig enig med Smilefjes her.
Ikke deg heller, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#177 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Passiv
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Forresten så legger jeg nok til grunn at det å ta hensyn faktisk innebærer at man gjør det før man blir bedt om det. At røykere ser an situasjonen. Ihvertfall når man er edru. |
![]() |
![]() |
#179 |
|
Det kan man forsåvidt gjøre etter noen pils også. Men, ta arenakonserteksempelet da, er man virkelig hensynsløs om man tenner en røyk på publikumsområdet? Nå snakker jeg ikke om i klynga rett ved scenen, men lenger bak hvor folk står mer spredt? Det er ikke barn i nærheten, og jeg har på en måte gått ut i fra at voksne sier i fra om det er allergi eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Passiv
|
Nei, det syns jeg ikke. Men syns det er naturlig at man går bort fra den tette mengden, ja. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|