Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 22:23   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her er en annen hylle. Rot, rot, rot - særlig på toppen, der vi setter leker som enten er ødelagte eller som de krangler om.

Pøsj, da, jeg skal vise deg ei skikkelig hylle! Hørte jeg rasfare? Megleren som var på besøk her for en stund siden med salg i blikket, gråt nesten da hun så tingenes tilstand her.

Jeg ble for første gang i livet nesten litt skuffet over at jeg er for ryddig akkurat nå - vaskehjelpa var her i går, og vi er langt over vanlig nivå. Gangen begynner imidlertid å komme seg igjen:

Det er denne haugen som først blir ryddet i desperasjon ved uanmeldt besøk. Jeg har flere ganger sparket unna skitne truser i vill panikk. (Badet er bare 2 kvadrat, og skittentøyet oppbevares på soverommet - minst 3 meter unna. Da er det så lettvint å bare hive det ut.)

Ellers må jeg si at jeg blir direkte lykkelig hvis jeg kommer på besøk et sted hvor det er tilnærmelsesvis like rotete og fælt som hos oss. (Det hender ikke ofte, for å si det sånn.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:26   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg blir glad av denne tråden. Det er fint å se at det ikke bare er hos oss det flyter jevnlig av klær og annet som lager rot (les: det meste)

Fine tråden

Gammel 27-05-09, 22:29   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det ofte rotete, men oftere og oftere har vi det ryddig også. Nå for eksempek er stuebordet helt tomt - til gjengjeld har vi to sofaer i stuen. Vel, vel man kan ikke få alt her i livet.

Gammel 28-05-09, 23:56   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

- til gjengjeld har vi to sofaer i stuen. Vel, vel man kan ikke få alt her i livet.

Er det rotete ?? Med to sofaer? Da har jeg aldri hatt det ryddig og nå som jeg har fått rokkokkosofa også så har jeg tre. :Håpløst tilfelle:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 00:22   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er det rotete ?? Med to sofaer? Da har jeg aldri hatt det ryddig og nå som jeg har fått rokkokkosofa også så har jeg tre. :Håpløst tilfelle:

Å, nei, litt utydelig det der. Vi har fått ny sofa og ikke solgt den gamle. Det ser litt rart ut, men sofabordet er strøket, da. (Dessverre kan man ikke si det samme om de andre bordene i huset ...)

Det verste hos oss, er egentlig at vi er så late til å gå ut med tomme melkekartonger. Jeg tror snart jeg gir meg beng i hele brettebibelen for melkekartonger, det blir jo alltid noen leftovers.

Gammel 29-05-09, 07:53   #6
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det ser litt rart ut, men sofabordet er strøket, da.

Altså, folk som har tid til å stryke sofabordet sitt kan vel ikke ha problemer med å holde resten av huset ryddig?

Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 08:22   #7
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Altså, folk som har tid til å stryke sofabordet sitt kan vel ikke ha problemer med å holde resten av huset ryddig?

Godt poeng :iler og henter strykehjernet i fall det hjelper:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 15:13   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det Libresse Silk touch? Den er veldig myk, som silke, egentlig.

Jeg har det aldri bomba hjemme hos meg, så selv om det virker som det er veldig "in" og kult å tilkjennegi at man er sjuske, faller jeg altså utenfor denne kategorien.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 15:22   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har det aldri bomba hjemme hos meg, så selv om det virker som det er veldig "in" og kult å tilkjennegi at man er sjuske, faller jeg altså utenfor denne kategorien.

Hm, da tror jeg du har misforstått litt, iallfall skulle jeg virkelig ønske at jeg slapp å ha det så rotete at det var pinlig å få besøk. Men det ER greit å vite at det finnes flere som meg. Det har virkelig ingenting med å være kult eller in.

Gammel 29-05-09, 15:26   #10
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke in altså?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 15:42   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Ikke in altså?

Å joda! Det er bare moppemafiaen og de flyvende damene som prøver å så tvil her. Ikke la dem lure deg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 15:43   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det å være sjuskete er sååå september 2006 asså.

Gammel 29-05-09, 15:37   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du de truseinnleggene så jeg også!

Jeg må vel si at om jeg har fått valgt: sjuskete eller ryddig (og at ryddigheten har falt naturlig for meg), så har jeg valgt sistnevnte altså. Jeg trives kanskje egentlig best når det er ganske ryddig og jeg tenker veldig ofte at ...

Gammel 29-05-09, 17:01   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du de truseinnleggene så jeg også!

Jeg må vel si at om jeg har fått valgt: sjuskete eller ryddig (og at ryddigheten har falt naturlig for meg), så har jeg valgt sistnevnte altså. Jeg trives kanskje egentlig best når det er ganske ryddig og jeg tenker veldig ofte at ...

Samme her! Jeg blir generelt sett ganske gretten når det sklir ut, og hver enda gang jeg rydder, så lover jeg meg selv at denne gangen.... Men nei. Ryddet i går, nå ser det noenlunde ut her, dog ikke ryddig etter de definisjonene jeg har sett enkelte har for hva som kan betegnes som ryddig. Bokhylla mi er litt for "sjarmerende", og det er noen ting som aldri klarer å finne veien bort fra kjøkkenbenken .

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.