|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Dødshjelp
Ja, desverre. Man er redd or å gi for sterk dose og redd for å være med på å avslutte en annens liv. (Om jeg forstod deg rett og det var dette du lurte på.) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
For sterk dose... er ikke særlig ofte noe tema! Det er et rimelig bra sprang mellom å dempe smerte, og å avlive. Eller?
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Nei. Det er det det akkurat IKKE er. I veldig mange tilfeller. Pasienter som har stått på stadig økende doser for å bevare tilstrekkelig effekt nærmer seg tålegrensen for hva feks respirasjonen tåler.
|
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Unnskyld... Jobber du med dette, og tar beslutninger?
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Det har jeg også, jeg har jobbet på generell kirurgisk avdeling på et lokalsykehus og da har man mye med kreftpasienter å gjøre, og ikke minst lindrende behandling i sluttstadiene. Så dette er problemstillinger som jeg har jobbet en del med faktisk.
|
|
|
#8 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei selv en ekstra nødvendig dose med smertelindring kan lamme respirasjonen og det er ikke alltid lett i utgangspunktet å vite. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Det er faktisk bare tull! Vår moderne medisin er ikke så uforutsigbar og tilfeldig for pasienter, at man bare kaster ut noen tilfeldige milligram, og gir, ut i luften, liksom, og injiserer! Hvor har du dette fra?
|
|
|
#10 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Snakker ikke at man kaster ut. Og det er slett ikke noen tilfeldige milligram. Det er dine ord. Man gir en ekstra dose med evnt smertelindring når man ser at pasienten fortsatt har smerter. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|