|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo-frokostÅhhh så flott, nå fikk jeg litt inspirasjon. Tusen takk! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Sv: Lavkarbo-frokost
Store havregryn har lavest GI. Og havregrøt er ganske ok dersom du tilsetter proteiner av noe slag som jeg foreslo. Poden (liker ikke CC, så det bruker vi ikke i grøten hans, men det er ganske greit å ha i) spiser grøt med raspet valnøtter, olivenolje og eggeplomme i. (Vi rasper nøttene mens grøten koker (2dl store havregryn og 1 dl helmelk), så har vi en ss eller to med olivenolje på nøttene (med en liten dæsj med kanel på oljen), og når grøten er ferdig tar jeg en eggeplomme i og rører rundt, tar den av platen, og så heller jeg det på nøttene, rører rundt, har kanel på og serverer.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo-frokost
Det høres ut som noe for meg! Jeg foretrekker å gjøre grøten på vann og ha kald melk på etterpå, men det kan jo ikke spille noen rolle. Store havregryn kan jeg gjerne bruke og jeg pleier alltid å kjøpe det som tar lengst tid å koke (ris, pasta etc som resten av familien spiser pga av GI) så det blir vel alltid i regel store havregryn. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|