Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Prøvd meg på kakelaging, argh ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 20:23   #1
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Prøvd meg på kakelaging, argh ...

Da er jeg offisielt dårlig på å lage kaker, minstemann har akkurat ropt, "men, denne var jo vond" .

Aner ikke hva jeg har gjort feil, skulle lage Sara Bernard, fulgte oppskriften til punkt og prikke, dobblet til og med oppskriften for å gjøre det litt seriøst, men jøss å feil en kan ta!!

Først fløyt bunnen utover hele stekeplata, så runde 2 lagde jeg i muffinsformer, syntes selv at jeg var usedvanlig smart, yeah right, men de este så i høyden at de tøyt ut over formen.

Mens de stekte lagde jeg fyllet, som smakte godt, og skulle lage glasuren.

Da klarte jeg å svi delfiafettet svart, med sjokoladen oppi, det burde jo vært elementært, jeg som faktisk har husmorskole og all ting, men den gang ei.

Mannen prøver å trøste det beste han kan kakelaging er kanskje ikke din sterke side, men du har jo andre kvaliteter da, hjertelig hilsen liksom..

Ja, da veit dere hvordan ståa er i det turiske-hjem på en hyggelig tirsdags-kveld.

Gammel 12-05-09, 20:24   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prøvd meg på kakelaging, agh...

åååååh Sara Bernard så er så godt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:25   #3
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt forsøk, i hvert fall.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:27   #4
Left
Passiv

Standard

Nais trai!

Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:28   #5
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

åååååh Sara Bernard så er så godt.

Ja, og om jeg finner de til salgs noen steder, skal jeg begynne å kjøpe!!

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Godt forsøk, i hvert fall.

Godt og godt, det var ett forsøk hvertfall!!

Gammel 12-05-09, 20:30   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste gang får du kjøpe kransekakemasse, kjevle ut og stikke ut bunnene!
Det er en enkel og grei løsning!

Nå fikk jeg SYKT lyst på SB.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:35   #7
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nais trai!

Jeg skal ha for forsøket hvertfall!! Denna oppskrifta er så enkel så, sa hu jeg fikk oppskrifta fra.. Hah...

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Neste gang får du kjøpe kransekakemasse, kjevle ut og stikke ut bunnene!
Det er en enkel og grei løsning!

Nå fikk jeg SYKT lyst på SB.

Veit ikke om jeg takler å prøve igjen, det var da no skikkelig griseri og mye jobb! Men jeg har ikke noe mindre lyst på kake, men det finnes ikke ett sted som selger det i nærheten. :agh:

Gammel 12-05-09, 20:37   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prøvd meg på kakelaging, argh ...

Gammel 12-05-09, 20:40   #9
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Åh, jasså...

Gammel 18-05-09, 11:46   #10
Margrethe
Nybegynner

Medlem siden: May 2009
Margrethe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Prøv heller med Toro langpanne....den liker barna alltid. Bland evt. med muffinsmix - da blir den "hjemmelaget"

Margrethe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 12:26   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Prøv heller med Toro langpanne....den liker barna alltid. Bland evt. med muffinsmix - da blir den "hjemmelaget"

Eller en enkel langpanne fra bunnen av. Det er tross alt ikke så veldig mye vanskeligere enn å blande Toro, så sant du har ingredienser og et desilitermål og noen skjeer i hus.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 07:46   #12
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Jeg holder meg alltidtil noe enkelt når det gjelder kaker. Langpanner er helt ok, og muffins
Noe annet tør jeg meg ikke ut på. Jeg er ikke særlig god på kjøkkenet.

Men du prøvde i alle fall Det er mer enn jeg tør meg ut på.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:39   #13
turi
representert

Standard

Note to self: 7 dl melis er ikke det samme som 700g melis..

Gammel 25-05-09, 10:56   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvis det kan være noen trøst, så ødela jeg 3 kaker i helgen. Jeg skulle levere til konfirmasjoner, og de så ikke ut i månelys...
Det var til og med posekaker
Tør ikke tenke på hvordan det ville gått dersom jeg hadde prøvd meg på noe så avansert som Sara Bernard,,,

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:01   #15
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Du gjorde ihvertfall ett forsøk .

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.