|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenNå heter nå en gang nasjonen vi bor i Norge, så når jeg skriver at vi feirer at vi bor i Norge, så er det ikke "egennavnet" Norge, men det flotte demokratiet og friheten vi har, jeg mener. Er det ikke det som er flott da? Jeg tenker liksom at det er en direkte link mellom nasjonalflagget og nasjonaldagen. Er å si at man feirer Norge for lite nøytralt kanskje?
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Disse flaggene igjen
Eh..ja? Men kommer du til å vifte med det norske flagget på den indiske nasjonaldagen? Det er vel det vi diskuterer her. (Jeg er forøvrig enig med deg i alt du skriver, synes bare det var litt på siden av det diskusjonen handler om.)
Men Lisa: Jeg har store problemer med å skjønne hvilken relevans dette har til tema? Det er vel ingen som tviler på at det finnes rasisme i Norge. Hvordan det å bære et annet flagg på den norske nasjonaldagen kan forhindre rasisme, forstår ikke jeg. Man skal ikke bære det norske flagget fordi man frykter rasistiske uttalelser, men hvorfor ønsker man å la være å bære norsk flagg akkurat denne dagen? Det er det jeg sliter litt med å skjønne.
Again: Hva har rasisme med den norske nasjonaldagen å gjøre? Hvis man ikke har problemer med andre nasjonaliteter/raser- if you like- representert i toget, er man vel ikke rasist At man kanskje ønsker at de skal feire Norges dag med norske flagg, ikke markere avstand med å ta med sitt eget, er vel bare hyggelig?
Ja, ikke sant. Ingenting setter folk på plass som et hint om FRP-sympati |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Høh? Markere avstand? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vanskelig å si. Hadde vært interessant om noen av de som velger å bruke andre flagg i 17.mai-toget hadde forklart hva de legger i det. (Og da snakker jeg ikke om 5-åringene som går med flaggene, men om de voksne som står bak.) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Disse flaggene igjenrine:
|