Sv: Disse flaggene igjen
Fader, jeg som skulle ta helgen...jeg får svare deg først, Balanse.
Denne debatten viser i høyeste grad at mange synes det er viktig med andre flagg enn det norske. Det har vært en utrolig lang dag med to syke barn, så tilgi meg for å ikke orke å finne frem etter spesifikk eksempler fra denne tråden.
Selv er jeg ikke for et forbud (jeg er for ytringsfrihet .i tilfelle du skulle ha inntrykk av noe annet.). Dog håper selvsagt at flest mulig bærer norsk flagg fordi det er Norge det dreier seg om på 17.mai. Og det inkluderer selvsagt alle som bor her uavhengig av hudfarge.
De som bærer andre flagg har sikkert ulike grunner for å gjøre det. Om disse er barn som er på besøk hos den internasjonale skolen eller er elever der, har jeg ingen formening eller interesse av å spekulere i. Uansett ville jeg naturligvis ikke slenge kommentarer til barn eller voksne.
I fjor så jeg en med norsk flagg, men som hadde festet et annet og mindre flagg til dette (husker ikke hvilken nasjon). Det synes jeg var en fin løsning hvis man ønsker å vise at man har tilknytning til annet land enn Norge.
|