Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Så du synes det er "helt ok" (sitat fra deg selv) å ville hedre sitt nye hjemland på 17. mai, men helt uforståelig og veldig, veldig rart å ville hedre sitt gamle hjemland på samme dag? Da synes jeg det er enda vanskeligere å skjønne begrunnelsen din - for da er det jo ikke egentlig sånn at du synes alle andre lands flagg er upassende i en 17. mai-feiring.
Tja, er det ikke rart da? Hvis jeg har bursdag 30. mars, ville det vel vært litt rart å insistere på å feire den på venninnen min sin bursdag som er 14.juli? Tilfeldigvis velger jeg å feire bursdagen min samme dag som deg, liksom. Kanskje litt søkt eksempel, men dere skjønner hva jeg mener? Er venninnen min raus og inkluderende, som hun jo er, ville hun selvfølgelig ikke nektet meg å feire dagen sammen med henne. Men hun ville kanskje foretrukket at det bare var hennes navn på kaken og at bare hun fikk blåse ut lysene. Det mest naturlige ville vært å feire dagen sammen med henne, være glad på hennes vegne, men la henne få gavene og kronen på denne ene dagen i året.
(Djez, er snart like god som Jesus på å lage lignelser. )

|