Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Haster: hvor er den "døds- og ulykkesraten" som svar på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 09:48   #1
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: hvor er den "døds- og ulykkesraten" som svar på ...

Det forundrer meg ikke at drukning sto for en stor del av dødsulykkene på 50- og 60-tallet. Jeg er 53-modell og vi dro på stranda uten voksenfølge før vi lærte å svømme, dvs. under 7 år. Med foreldrenes velsignelse.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 09:08   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det forundrer meg ikke at drukning sto for en stor del av dødsulykkene på 50- og 60-tallet. Jeg er 53-modell og vi dro på stranda uten voksenfølge før vi lærte å svømme, dvs. under 7 år. Med foreldrenes velsignelse.

Hva tror du tanken bak det var egentlig?
Min mor er 50-modell og kan fortelle det samme. Hun hadde en nær-drukningopplevelse der hun ble hentet opp av sin eldre bror.

Gammel 15-05-09, 09:13   #3
Left
Passiv

Standard

Jeg som -67 modell fikk også lov til å gå på stranda, og jeg husker når jeg ble litt større - 10 + kanskje, så lekte vi under kaia ved båtbyggeriet. Ei sånn gammel trekai, med store rundtømmerpåler i kryss og tvers under. Det var spes. morsomt da det var flo i emning, for da kom vannet helt oppunder plankene
Broren min som er 2 år yngre enn meg, fikk sin egen båt av faren vår da han var 6, i aluminium med flytetanker foran og bak - sikker og bra båt. Men gutten rodde først, siden brukte påhengsmotor UTEN redningsvest. Det er jo rart han lever egentlig. Jeg får angst om sønnen min går ned til en liten bekk nedenfor her :skrekk:

Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 11:07   #4
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg minnes en episode fra 70-tallet. Jeg var sikkert 8, søstra mi 2. Jeg kikker ned i bølgene, og der ligger hun og kikker forundret opp på meg. Jeg plukket henne opp og så etter mamma. Hun lå og solte seg med lukkede øyne, og jeg husker ikke engang om jeg fortalte henne det eller om vi bare badet videre.

Jeg tar ikke øynene fra ungene når de bader.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.