Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 15:21   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Jeg vil gjerne sende en mail, men å sende mailen til journalistene er vel rimelig nytteløst?

Gammel 12-05-09, 15:28   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg vil gjerne sende en mail, men å sende mailen til journalistene er vel rimelig nytteløst?

Jeg har sendt mail flere ganger til journalister og fått svar jeg. Skriver saklig subject på mailen da. Som her f.eks. "Interessant vinkling på Nesøydrapene"

Gammel 12-05-09, 15:32   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hele artikkelen, jeg lagret den jeg.

Her er det de tok ut:

Fikk ikke til dialog
Drapsmannen vant den første rettssaken om huset, men kjennelsen ble omgjort i Borgating lagmannsrett.

Etter den siste rettssaken skal pårørende rundt drapsmannen ha forsøkt å informere rettsvesenet om at mannen følte seg overkjørt, ifølge Mjør.

- Jeg vet at dette har vært formidlet i flere instanser. Gjerningsmannen har forsøkt å få i gang en dialog. Men ble ikke hørt, sier Mjør.

- Etter disse opplysningene ser jeg nesten på gjerningsmannen som et offer. Han har gjort alt for å få til en dialog i saken, sier Mjør.

- Jeg skal ikke forsvare det han har gjort, men det er viktig å få fram helheten i det som har skjedd, at dette ikke bare er noe han har regissert, sier Mjør.

Gammel 12-05-09, 15:33   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Dette tok de ut også:

- Så vidt jeg vet er det som ble sagt i retten et resultat av en historie som ikke har forankring i virkeligheten.

Gammel 12-05-09, 15:33   #5
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der var virkelig lavmål av Dagbladet.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:42   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

- Etter disse opplysningene ser jeg nesten på gjerningsmannen som et offer. Han har gjort alt for å få til en dialog i saken, sier Mjør.

Det er jo ikke godt å vite om dette er naboens eller journalistens ord, men noen har i alle fall seriøse problemer i forhold til menneskesynet sitt.

"De løy, og da måtte jeg jo bare drepe dem."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:48   #7
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo ikke godt å vite om dette er naboens eller journalistens ord, men noen har i alle fall seriøse problemer i forhold til menneskesynet sitt.

"De løy, og da måtte jeg jo bare drepe dem."

Det er nettopp den som er så nærliggende å tenke, når dette oppslaget kommer så oppi dekningen av drapene. Som Irma sier. Som er kritikkverdig.

Men jeg tror faktisk ikke at noen faktisk mener noe sånt. Det bare avslører at man er korttenkt og salgshungrig og innser ikke hvilken "nyhet" man serverer oppi alle de andre.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:50   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men jeg tror faktisk ikke at noen faktisk mener noe sånt.

Jeg slutter aldri å bli litt forundret og litt misunnelig på folk som ikke tror at noen mener sånt. For et fint liv du må ha som ikke vet om sånne ting.

Gammel 12-05-09, 15:52   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men jeg tror faktisk ikke at noen faktisk mener noe sånt. Det bare avslører at man er korttenkt og salgshungrig og innser ikke hvilken "nyhet" man serverer oppi alle de andre.

Jeg for min del er helt overbevist om at mange mener slikt. Ikke så opp i dagen som mitt eksempel, men underbevisst. Jeg tror en skremmende stor andel av befolkningen virkelig mener at jenta er litt medskyldig i voldtekten hvis hun sprader lettkledd og småfull rundt i byen, og at koner som lyver, snyter og bedrar mannen sin må regne med at det kan få konsekvenser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.