Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjelp: 40-års gave til mannen min

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-09, 15:21   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: 40-års gave til mannen min

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å få en reise i gave er det optimale, synes jeg! Men jeg synes det er vanskelig å gi en slik gave til mannen, selv om jeg gjerne vil. For det første er all økonomi felles, så jeg kan ikke bare bruke titusenvis av kroner uten å konferere med ham først. Han vil jo uansett merke at mange penger forsvinner fra kontoen. Hvordan gjør folk slik? Eller er det sånn at de fleste har så flust med gryn at de ikke merker fem, ti eller tretti tusen til eller fra?

Vi har også omtrentlig felles økonomi (selv om vi får pengene inn på hver vår konto). Presanger må jo uansett kjøpes selv om en tur kanskje blir litt dyrere enn mye annet.

Vi er veldig samstemte på at reiser er noe vi prioriterer, så da blir noe av presangen det å komme på at vi skal dra på tur sammen og faktisk få ut finger'n på at vi skal gjøre det. Vi har forresten hver vår sparekonto og det er fra disse vi betaler presanger. Men da er det jo mindre sparepenger igjen hvis noe skulle skje.

Gammel 06-05-09, 15:27   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har også omtrentlig felles økonomi (selv om vi får pengene inn på hver vår konto). Presanger må jo uansett kjøpes selv om en tur kanskje blir litt dyrere enn mye annet.

Vi er veldig samstemte på at reiser er noe vi prioriterer, så da blir noe av presangen det å komme på at vi skal dra på tur sammen og faktisk få ut finger'n på at vi skal gjøre det.

Vi reiser også ganske mye og prioriterer det høyt. Så mye at det nesten er en "obligatorisk" gave ved bursdager... Men når han har bursdag må jeg nesten spørre ham om hva vi har råd til før jeg tar meg friheter på den fronten. Siden jeg ikke følger med på økonomien, kunne jeg glatt bestilt en tur til Østen, liksom.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 16:12   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Dette var, i følge gutta på jobben, den optimale 40 årsgave.

Gammel 06-05-09, 16:24   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

OMG!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 16:26   #5
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Hehe!!! Den har sikkert falt i smak her også...

Synes dere det blir dumt å få "reisegavekort" hvor reisen skjer et par måneder senere enn bursdagen er? (Da kan mormor ha ungene på hytta i sin ferie)
Og hva med at det evt. blir en "hopp-på-tur" vi felles blir enige om?
Sparer ganske så mange 1000,- lapper på å ta en hopp-på-tur, kontra det å bestille nå...

Ideen var jo så god, men det blir litt mye fram og tilbake her...

Gammel 06-05-09, 16:28   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Hehe!!! Den har sikkert falt i smak her også...

Synes dere det blir dumt å få "reisegavekort" hvor reisen skjer et par måneder senere enn bursdagen er? (Da kan mormor ha ungene på hytta i sin ferie)
Og hva med at det evt. blir en "hopp-på-tur" vi felles blir enige om?
Sparer ganske så mange 1000,- lapper på å ta en hopp-på-tur, kontra det å bestille nå...

Ideen var jo så god, men det blir litt mye fram og tilbake her...

Nope. Så lenge tidspunktet er lagt, så dere vet når dere skal bort alene, hadde jeg vært happy for tur.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.