|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Betale barn for å gå i kirken
Men MÅ man virkelig gå på en juleavslutning i kirken?
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hm, hva er det du egentlig kverulerer på? Det er mange ting som ikke er nødvendige eller er høyst påkrevd, men som man gjør uansett. Unger får vel ikke bestemme alt de ikke har lyst til. Mener du at de skal få slippe fordi det ikke er helt nødvendig og fordi de synes det er kjedelig, teit eller ukult?
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Hvis du leser innlegget til Solen som jeg siterte, så fremgår det ganske tydelig hva jeg "kverulerer" på.
|
|
|
#4 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Nå snakker jeg litt mer generellt enn bare denne kirkegåingen, men jeg synes at de som normalt ikke er fritatt fra livssynundervisning skal gå i kirken også. Det skader ikke å få se litt mer enn bare julegaver i jula. Dette er faktisk bakgrunnen for at vi feirer jul og en del av norsk kultur.
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Nei, det er ikke nødvendigvis bakgrunnen for at vil feirer jul. Har vi ikke vært gjennom dette før? Jeg skrev da vitterligen dette igår også.
|
|
|
#6 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Den har ikke jeg lest. Men om det står om lysfest fra gammel norrøn tid, vil jeg minne om at Norge ble kristnet i år 1000 eller der om kring. De fleste har vel det som skejdde i Betlehem i bakhuet når de feirer jul ( om de ikke tenker på Coca Cola nissen da...)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|