Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-09, 08:35   #161
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg er seriøst imponert over dere som skal kjøre opp i Oslo. Jesus, jeg svetter i håndflatene bare ved tanken på å ratte meg inn i den uoversiktige triangelen eller hva det er dere kaller firefelts veger på kryss og tvers og hva har dere.

Det hjelper en masse å være oppvokst eller ha bodd lenge i Oslo. Da har man gjerne kjørt litt taxi rundt omkring, og vet sånn omtrent hvor man skal. Jeg kjørte bil i Norge (Oslo) for første gang i september i fjor, og det skumleste var egentlig rundkjøringene og vikepliktsreglene.

Gammel 01-05-09, 08:54   #162
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg er seriøst imponert over dere som skal kjøre opp i Oslo. Jesus, jeg svetter i håndflatene bare ved tanken på å ratte meg inn i den uoversiktige triangelen eller hva det er dere kaller firefelts veger på kryss og tvers og hva har dere.

Som Majsa sier, det hjelper å være i Oslo hver dag. Jeg følger nøye med når sambo kjører, og jeg ser jo logikken i det hele. Jeg svetter litt med tanken på hvor fort man må tenke, men foreløpig svetter jeg jo med tanken på å gire fra første til andre også, så det regner jeg med at går seg til. Jeg kjører opp med vilje i Oslo, i stedet for å reise til et bittelite sted og ta lappen på to uker. Det er jo her jeg skal kjøre og lese trafikken og da er det fint å få kjørelærerens erfaring og triks med på kjøpet.

Ang. lukeparkeringog rygging, det må jeg bare bli god på. Vi bor i Oslo sentrum og ofte må vi sirkle kvartalene i bortimot en time før vi finner parkering. Og vi har en gammel Audi uten noen form for ryggehjelp.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:33   #163
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan sette inn ryggesensor.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:03   #164
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kan sette inn ryggesensor.

Bare ikke monter dem feil. For da piper den på alt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:58   #165
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Bare ikke monter dem feil. For da piper den på alt.

Det gjorde vår i vinter, da det var mye snø. Hvis jeg ikke børstet bilen omtrent helt fri for snø, begynte den stadig å pipe uten grunn.

Gammel 03-05-09, 00:18   #166
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Gammel 03-05-09, 10:40   #167
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende å følge med her!

Jeg har kjørt opp i bitteliten by - Narvik, men den hadde noe jeg aldri har vært borti seinere: jernbaneoverganger.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg suger på lukeparkering.

Det gjorde jeg også, inntil jeg kjøpte bilen jeg har nå. Den er identisk med forrige, bortsett fra at denne har automatgir. Kan det ha noe å si, virkelig? Eller ble jeg plutselig bare flinkere....

Og så tør jeg å kjøre i Oslo, synes det er gøy faktisk!
Plasserer man seg feil i et kryss er det bare å gaule "æ e nordlenning æ" av full hals med kollåpne vinduer og man blir møtt med full forståelse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:45   #168
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Spennende å følge med her!

Jeg har kjørt opp i bitteliten by - Narvik, men den hadde noe jeg aldri har vært borti seinere: jernbaneoverganger.

Og så tør jeg å kjøre i Oslo, synes det er gøy faktisk!
Plasserer man seg feil i et kryss er det bare å gaule "æ e nordlenning æ" av full hals med kollåpne vinduer og man blir møtt med full forståelse.

Hjemlengsel.

Det trikset kan jo fungere vestpå også.

Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:51   #169
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tredje kjøretime og denne gangen kjørte jeg ikke bare tilbake til kjøreskolen, men jeg tok en ekstra sving rundt Tøyensenteret. Det gikk greit, til tross for en motorkveling, og litt tråkking på kløtsj i stedet for brems. Så neste gang skal jeg bare kjøre i trafikken!

Jeg trente mer bakkestart i dag også, i dag gikk det ikke like bra som sist. Jeg knøla skikkelig noen ganger, og greide å få bilen til å lukte brent. Men jeg fikk øvd på bakkestart med håndbrekk også.

Gammel 04-05-09, 22:14   #170
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Bakkestart var det pappa som lærte meg, og vi tok det første gangen han lot meg få kjøre litt. Det ar froøvrig på kvelden på en stor parkeringsplass mellom Arika og Charlottenberg. (med en bittekiten bakke) Lærte meg til å høre på motoren nå clutchen var langt nok ut og når gassen tok.

Gammel 04-05-09, 23:09   #171
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har lært det med ristingen, men det er ikke alltid jeg får med bena helt allikevel.

Gammel 04-05-09, 23:11   #172
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lærte meg ikke bakkestart properly før jeg sto i den bratte veien opp til Jacob's, og det ble grønt lys. Og jeg hadde biler bak. Og så ble det rødt igjen. Og grønt igjen. Og rødt igjen.

Etter det kunne jeg bakkestart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 09:03   #173
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg lærte meg ikke bakkestart properly før jeg sto i den bratte veien opp til Jacob's, og det ble grønt lys. Og jeg hadde biler bak. Og så ble det rødt igjen. Og grønt igjen. Og rødt igjen.

Etter det kunne jeg bakkestart.

Jepp, det er bakken sin. Trodde seriøst jeg skulle daue da kjørelærer sa vi skulle opp til Jacob's.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:18   #174
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke fortvil over rygging og lukeparkering, glitter. Det kommer ved øvelse.

Så kult at du er i gang i trafikken!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:28   #175
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Også forsvinner det igjen. (Vi har garasje-anlegg her vi bor). Men du som kommer til å lukeparkere i det daglige kommer til å bli en racer!

Jeg husker jeg skulle øvelseskjøre med en kamerat som er elektriker, og dermed vant til å kjøre rundt i Oslo med håndverkerbilen sin. Vi gikk bort til bilen hans, som var parkert oppå en fartsdump, med ca 20 cm klaring til hver av bilene. Jeg skulle få prøve å komme oss ut, men måtte gi tapt.

Er det Galgeberg kjøreskole du bruker? De brukte nemlig jeg, og de er superflinke.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:28   #176
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ikke nødvendigvis.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:29   #177
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Er det Galgeberg kjøreskole du bruker? De brukte nemlig jeg, og de er superflinke.

Nei, jeg går på ABC på Tøyen.

Gammel 05-05-09, 13:11   #178
Snuta
Fullverdig medlem

Snuta sin avatar

Hvor: Nittedal
Snuta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjekt at det er flere enn meg som også driver med lappen i godt voksen alder.. Eller iallefall voksen alder.
Jeg begynte for mange mange år siden, da jeg var 18 år, men strøk på teorien på biltilsynet. Da mistet jeg helt motet, og gav pokker lissom. Og så kom det jo barn og greier da, så da var det helt glemt.
Men begynt nå da. Har tatt trafikalt grunnkurs. Skikkelig moro med gutter på alder med min egen sønn på 15 år. hehe.. tror de fikk mer sjokk en meg..
Mine 2 første kjøretimer var i rundkjøringer. gulp. Gikk overraskende bra.
Har kjørt litt her og der nå da. Har hatt 8 kjøretimer. I går hadde jeg første veiledningstime. Neste uke skal jeg nedover til oslo. Gruer meg litt til det.
Har bestått teorien også.
Oppkjøringsdato har jeg og fått, midten av juli..

Snuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:16   #179
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tøffe dama!

Bakkestart tok jeg av en eller annen pussig grunn på strak arm, men du verden som jeg sleit med å starte på flatmark. Husker ennå kjørelæreren min sukket og sa noe liknende som: "sukk Inagh, jeg skulle ønske du starta like fint når bilen står flatt på bakken som når den står i en bratt bakke, jeg."

Etter noen år i Oslo ble jeg en racer på lukeparkering, men du verden, etter noen år i borettslag utenfor Oslo så suger jeg på lukeparkering, gitt.

Gammel 06-05-09, 21:25   #180
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette høres lovende ut glitter! Bakkestart er faktisk det eneste jeg savner ved manuellgiringen. Det er gøy.

Emneord
førerkort, lappen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.