Sv: Hvem liker katter her?
Jeg liker katter. Har to selv.To jentekatter. Har også to hunder.
Egentlig er jeg et "hundemenneske" men katter er utrolig hyggelig edyr å ha rundt seg.
For at mine katter skal være til minst mulig sjenanse for nabolaget er de lært opp til å bruke kattedoen sin inne. De har et eget rom hvor denne står.
De har mulighet til å komme seg inn og ut uavhengig av oss.
Vi holder de også inne om nettene.
Når kattene er små må de bruke do inne. Man kan ikke slippe de ut på egenhånd altfor tidlig. Mine har fått begynne å gå ut ved 5 måneders alder.
Da er de allerede dressert til å bruke doen, og jeg ser ingen grunn til at den skal taes vekk.
De har også puter og et par pledd på den ene verandaen vår som de fint kommer opp til på egen hånd. Der kan de kose seg. Ved å gjøre det ligger de ikke hos naboer.
Våre katter har blitt dressert ved at vi sprayer vann fra spruteflase når de feks klorer på møbler eller gardiner. Det har ikke vært vanskelig, og de oppfører seg fint inne.
Det er forholdsreglene vi har tatt. Hadde vi hatt hannkatt ville vi kastrert den.
Den ene katten får p-piller så vi ikke tiltrekker oss hannkatter ved løpetid. Den andre har ikke løpetid. Hun er en hann innvendig og jente utvendig. Kan ikke kastreres eller få p-piller.
Dessuten bor vi på landet med stor hage og skogen rett ved.
De lyder navnene sine og komme rnår jeg roper. Ikke går de langt unna når de er ute. Holder seg rett ved slik jentepuser ofte gjør.
På bildet Pus (den sorte) og Saga. Saga er 8 måneder og Pus 5 årr.
Sist redigert av Angelique : 20-05-09 kl 23:32.
|