Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Jeg skjønner ikke helt problemet med å være smooth heller, jeg da. Ikke fordi det er så himla viktig at folk ikke blir sure, men det koster så lite. Her virker det jo nesten som at jo bråere/surere/gneldrete man svarer, jo tøffere er man?
Dette er jeg veldig enig i.
Jeg skjønner poenget til Skvetten med at man ikke skal behøve å legge ut om private henliggende i hytt og pine. Samtidig er det en gylden middelvei i mange tilfeller. Jeg har slitt med det motsatte problemet - det har vært helt umulig for meg å si nei uten å forklare meg ihjel. Og det er helt klart ikke ønskelig det heller.
Blir man møtt med en utidig holdning, så kan man godt svare kort og tydelig, den ser jeg. Men for det meste møter man jo ikke folk med utidige holdninger, og da synes jeg smoothhet er ubetinget poitivt - det sprer gode vibber og man møter generelt mer goddwill og forståelse på den måten.