|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Pedo-kunst
Så du anser det ikke som problematisk at det eksisterer en organisasjon som arbeider for at man bør tillate seksuelle aktiviteter mellom gutter og menn? Og at de utgir et medlemsblad med den type bilder som vi diskuterer her?
|
|
|
#2 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har tydeligvis ikke lest hele tråden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo absolutt problematisk og forferdelig. Men jeg er for ytringsfrihet og man kan gi uttrykk for en mening, selv om man ikke er enig, men ikke slik som dette der bilder av barn blir brukt. Man kan gi uttrykk for en mening uten å krenke et barn. Men man kan jo hevde at denne ytringen i seg selv en en krenkelse av alle barn. Hadde det vært opp til meg hadde denne organisasjonen vært forbudt, men jeg ser at det kan være vanskelig i et land som setter ytringsfrihet så høyt. Høyere enn hensynet til bara i dette tilfellet.
Ja. Det er problematisk i dette tilfellet. Dersom kunstneren ikke hadde vist disse bildene frem i media og ikke uttalt seg om sine meninger (som forøvrig er hårreisende) om pedofili, og konteksen i den endelige utstillingen ikke hadde identifersbare barn i en krenkende fremstilling av barnet verdi så hadde jeg ikke diskutert dette. Jeg diskuterer ikke alle hvis, om, dersom, men det som faktisk er tilfellet i denne saken.
Organisasjonen og kunstneren er like "problematiske". Organisasjonen for det den står for og kunstneren fordi han er enig, og fortsetter å bruke disse barna. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Jeg tror bare vi må konstatere at vi er uenige. Jeg er enig i at det er etiske problemstillinger med å bruke disse bildene i et kunstverk, men jeg vil ikke si at kunstneren og NAMBLA er likestilte her. Jeg synes det NAMBLA har gjort er mye verre.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|