|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pedo-kunst
Fordi ikkje alle tolkar alt på samme måte som deg (eller meg for den saks skuld). Kva med bilete av barnesoldatar? Det er barn i overgrepssituasjonar. Barn som blir tvungne til å drepe. Er det greitt å ha slike bilete på utstillingar? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Nei, jeg har meninger om mye. Men nå var det akkurat denne saken jeg ytret mine meninger om. Men her er det strengt tatt ikke rom for så veldig mye tolkning heller. Kunstneren har jo selv gått ut å "reklamert" for hvor disse bildene er hentet fra, og at han ikke ser noe galt i det. Det er ikke min tolkning. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Men kunst har jo mange uttrykksformer, og det er jo ei kjent sak at for mange kunstnarar så er "hypen" rundt verka ein del av kunsten. Det du kallar å "reklamere" kallar eg å setje inn i ein kontekst for å oppnå ønska effekt. Det er såleis på ingen måte sikkert at det han seier stemmer overeins med verkelegheita. For alt vi veit kan det godt hende han brekker seg over doskåla av sin eigen kunst, men at det er ein del av "provokasjonen" og kunsten å seie det han gjer (jfr. Glitter sitt innlegg over her om effekt). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ikke altetende
Men nå må du snart lese innleggene mine. Jeg driter i kunstens uttrykksformer. Men det bør være regler som beskytter barn mot å bli utnyttet i "kunst". |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ikke altetende
Beklager. Ble bare så oppgitt over at jeg ikke har klart å få frem hva jeg mener er poenget. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Det du eigentleg meiner er altså at du ikkje ser på dette som kunst? Forstår eg deg rett då? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ikke altetende
Slik jeg forstår det er kunst det betrakteren mener er kunst. Om jeg mener dette er kunst eller ikke er likegyldig. Jeg mener at selv om noen vil si at det er kunst så kan det ikke være lov å utstille barn slik. Et overgrep er et overgrep og det blir ikke noe annet selv om man velger å kalle det kunst. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|