Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Pedo-kunst

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-09, 14:23   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pedo-kunst

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om dette er kunst eller ikke er lite relevant sålenge det er overgrep. Kunst er verdifullt. Kunst kan forsvare lovbrudd i noen sammenhenger - som nevnte kvinner som opponerer mot Taliban. Kunst kan drive samfunnet fremover.

Alt det er greit - men IKKE på bekostning av fornyede overgrep mot barn.

Problemstillingen her er jo om det er rimelig å la noen lide for å sette søkelyset på alle de andre.

Et eksempel, vil det være rimelig å vise bilder at folk som dør når de prøver å komme seg inn i Europa som båtflyktninger. Vil det være etisk å filme noe slikt? Eller bør man berge vedkommende? (Bør vel understreke at jeg ikke har noen svar på slike spørsmål, men det er betimelig å stille dem.)

Gammel 15-04-09, 14:26   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Pedo-kunst

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Problemstillingen her er jo om det er rimelig å la noen lide for å sette søkelyset på alle de andre.

Et eksempel, vil det være rimelig å vise bilder at folk som dør når de prøver å komme seg inn i Europa som båtflyktninger. Vil det være etisk å filme noe slikt? Eller bør man berge vedkommende? (Bør vel understreke at jeg ikke har noen svar på slike spørsmål, men det er betimelig å stille dem.)

Jeg mener nei i denne saken. Med mindre barna er voksne nå og har samtykket i å brukes slik.

Om det vil være etisk å filme båtflyktninger som drukner istedenfor å hjelpe dem? Nei, jeg ser ikke for meg at det er greit heller jeg. Jeg ville slengt kameraet og tatt i et tak.

Det jeg holder sterkest imot at det er greit å tilbe Gud er nettopp at om det finnes en Gud og han virkelig er allmektig så er jeg ikke i stand til å føle respekt for ham når jeg ser hva han lar skli gjennom av lidelser uten å ta noen grep. Jeg ønsker ikke å handle i samme stil selv - kan jeg unngå å begå et overgrep så unngår jeg det.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.