Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Er Nikon d70 bra nok for mine vakreste?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-09, 09:01   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Nikon d70 bra nok for mine vakreste?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Takk for kompliment!

Kameraet mitt er canon eos 350d, det var vel den laveste modellen til canon da et var i salg, for over 2 år siden. Har ikke så god greie på det, men tror ikke nikon d70 er så mye verre enn det, altså.

Ekstern blitz gjorde virkelig susen her.

Jeg har også en 350d og jeg tror at d70 på papiret er et bedre kamera. Man får mye mer igjen for å kjøpe eksternt utstyr som bedre objektiv, blitz og stativ enn det du får for å kjøpe et nytt kamera. Videre kan det lønne seg å gå på et kurs.

Elise - hvilken blitz har du? Jeg har en 430, men jeg sliter med å få til å bruke den. Det er som om kameraet ikke skjønner at blitzen sitter på. Jeg bruker blenderprioritering som innstilling, og tenker at kameraet da bør skjønne at blitzen sitter på. Men av og til blir halve blidet svart f.eks. så jeg har sluttet å bruke den.

Gammel 12-04-09, 09:09   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Nikon d70 bra nok for mine vakreste?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Elise - hvilken blitz har du? Jeg har en 430, men jeg sliter med å få til å bruke den. Det er som om kameraet ikke skjønner at blitzen sitter på. Jeg bruker blenderprioritering som innstilling, og tenker at kameraet da bør skjønne at blitzen sitter på. Men av og til blir halve blidet svart f.eks. så jeg har sluttet å bruke den.

Jeg har en Metz-blitz, husker ikke mer enn det.

Kameraet skjønner ikke at den skal justere seg etter blitzen her heller nei, så jeg bruker bare manuelle innstillinger på både kameraet og blitzen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.