Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Innhold i store påskeegg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-09, 18:53   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innhold i store påskeegg?

Mei, jeg skulle akkurat spørre om det samme. Påskeegg for meg er et egg med godteri inni, og ikke noe mer.

Gammel 08-04-09, 18:57   #2
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Er det vanlig med andre ting enn godteri i eggene altså? Leker og spill og sykler? Og tomater?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mei, jeg skulle akkurat spørre om det samme. Påskeegg for meg er et egg med godteri inni, og ikke noe mer.

Jeg putter litt andre ting i 'egget' siden barna ikke er så glad i godterier …
Da jeg var liten var det godis som gjaldt.

Gammel 08-04-09, 19:00   #3
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Å hjelpes for en utgift jeg egentlig burde ha beregnet i mitt påskebudsjett hvis påskeeggene til mine fem barn skal fylles med blader, spill, snop og annet!

Nei. Her er det påskeegg med snop. Litt mer enn lørdagssnop, men faktisk ikke veldig mye mer. Tradisjonen er det viktigste og den inneholder at barna må lete etter eggene. Type jakt via skattekart. Det er denne jakten de gleder seg til og snakker om lenge før påskeaften.

Gammel 09-04-09, 15:08   #4
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Å hjelpes for en utgift jeg egentlig burde ha beregnet i mitt påskebudsjett hvis påskeeggene til mine fem barn skal fylles med blader, spill, snop og annet!

Jeg synes det blir dyrt med mine to jeg..

Nei. Her er det påskeegg med snop. Litt mer enn lørdagssnop, men faktisk ikke veldig mye mer. Tradisjonen er det viktigste og den inneholder at barna må lete etter eggene. Type jakt via skattekart. Det er denne jakten de gleder seg til og snakker om lenge før påskeaften.

Her også. De elsker å lete etter eggene. Jeg deler inn kartet i fire deler, så de må stadig finne en ny del til kartet, inntil de finner egget. De løper rundt i pysjen på påskeaftenmorgen, og spiser godisen etterpå.
Prøver heller å bruke påsken til å gjøre andre aktiviteter enn å kjøpe mer film, spill eller blader.
( i dag er det tur til en stor hytte med aktivitetsløype, og i morgen er det grilling i skogen. Jeg har de ikke lørdag og søndag, men jeg har hørt rykter om en tur i skogen. )

Gammel 13-04-09, 20:59   #5
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fem og vi har et stort påskeegg som ungene deler.
I år var det godteri, donaldblad, donaldpocket, film og et spillsett med Ludo, kortstokk etc. Når vi har hjemmepåske er det som regel en boks med asfaltkritt i flere farger der.

Og så har vi "Jakten på påskeegget". I år var vi på hytta påskeaften og da ble noen av ledetrådene (ark med gåter) pakket inn i folie og gravd ned i snøen. Og så fikk barna prøve å finne ut hvor langt et dusin meter rett frem fra døren var osv. Kjempestas!

For vår del blir det rimeligere å ha ett stort egg enn mange små/medium.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:07   #6
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde store påskeegg fra i fjor, fyllt med:
Spionbriller- 16 kr
Stempel- 8 kr
Stempel- 16 kr
Sukkerspinn-20 kr
tyggis-10 kr
Kjærlighet- 2 kr
Lego- 40 kr
Hjelper veldig lite siden påsken er over, men men.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:49   #7
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss får ungene et mellomstort egg med litt mer smågodt enn det de får en vanlig lørdag. Det er forresten de samme eggene som brukes år etter år - jeg kjøper ikke nye egg hvert år

Gammel 13-04-09, 22:19   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hos oss får ungene et mellomstort egg med litt mer smågodt enn det de får en vanlig lørdag. Det er forresten de samme eggene som brukes år etter år - jeg kjøper ikke nye egg hvert år

Sånn har vi det også. GUtta får store egg og med godt som er litt mer enn lørdagsgodt-mengde. Aldeles ikke fullt, nei. De synes det er kjempestas med det store egget.
De fikk det forresten på torsdagen etter frokost og lillebror gnaflet i seg alt innen påskeaften og snille storebror er en sparer og delte gladelig med lillebroren sin.
Eggene har vi også fra år til år.

Gammel 13-04-09, 22:50   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har store påskeegg, men de fylles ikke til randen. Fyller kun med godteri.

I år fikk de (hver): 1 stor Lion sjokolade, 2 påskeegg fra Freia (halv lilla kartong), halv pose Fox, kolibriegg, Stimorol strawberry-lime tyggis.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.