Sv: Lite søvn og sammenhengen mellom dette og psykiske lidelser hos unge mennesker
Opprinnelig lagt inn av Trois, her.
Nå har ikke jeg så store barn men her i huset legger vi oss tidlig. Jeg og mannen må opp 06.00 og slukker lyset 22.00. Tiåringen må slukke lyset 21.30. Den siste halvtimen får han ikke spille, se på tv eller pc, den er satt av til lesing i seng. I følge ham er vi de strengeste foreldrene i klassen
Men det tror jeg alle barn sier til sine foreldre! Det er uttesting av grenser hele veien tror jeg. Jeg har heller ikke store barn, men det med søvn er kjempeviktig! Jeg selv tåler ikke å sove lite, jeg blir helt i ubalanse Foreløpig har vi bare syvåringer, og de må være i seng til kl 20. Vi prøver å holde oss til den tiden på sommeren også, selv om det kan bli litt senere da. Det er rett og slett vanskeligere å sove når det er lyst ute.
Dere som har barn som sier at "alle de andre" får lov til ditt og datt, hva om dere foreldre kunne ha et møte, og spørre de andre om hvor lenge de får lov til å være oppe? Da vil dere få sannheten, se'!